JaapEnDiana.reismee.nl

Costa Rica rondreis van 19 mei tot 2 juni 2015 (vliegtuig reis)

19 mei vertrokken v.a. Amsterdam met United Airlines via Houston America naar San José in Costa Rica voor een rondreis van 15 dagen met een huurauto. Dochter Astrid was met ons mee. Op 2 juni weer naar huis

20 mei Gearriveerd in het Bergerac Hotel in San José en warm hier. Een leuke dag in San José. Leuke winkelstraat en een overdekte Mercado bezocht. We hebben het Nationale Theater gezien met zijn erg mooie marmeren hal met kunst werken. Ook het Musea Oro bezocht met goud vondsten van 300 en 400 n.C. Vandaag richting nationaal park Tortuego.
21 mei Vanmorgen vroeg vertrokken naar het regenwoud van Tortuguero. onderweg geluncht en allerlei dieren gezien. Van krokodil, toekan, leguaan, apen en prachtige vogels. Onze lodge fantastisch. Morgen weer een volle dag activiteiten en oh ja het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland.
22 mei Vanmorgen om 6.00uur op pad het Natonaal Park van Tortugeuro in. Je kunt niet beschrijven de indruk die je beleeft. Zo sereen en overweldigende natuur. Ook de lodge waar we verblijven midden in de natuur is een beleving. Om je heen vogels en de brul apen die je hoort. Hier onder weer wat fotos van vandaag.
23 mei Vandaag helaas weer weg uit het regenwoud. We krijgen vanmiddag de auto en gaan op pad naar het zuiden. Naar Puerto Viejos aan de Caribische Zee waar we logeren in het Cariblue Hotel
‘sMiddags aangekomen in het Cariblue Hotel in Puerto Viejo de Lamanca. Een mooie trip gemaakt langs de Caribische Zee. Helaas regen, maar in het hotel vermaken we ons wel de rest van de avond. Morgen de omgeving verkennen.
24 mei Vandaag naar het Zuidelijkste punt langs de kust van Costa Rica Manzillo. Met een pontje de rivierbedding overgezet naar Gandano Park. Een wandeling van ruim 2 uur door het woud langs de kust. In de middag op zoek naar een Indianen dorp helaas niet gevonden. Morgen naar de hoogste vulkaan Arenal.
25 mei Weer een geweldige trip door een heel mooi Costa Rica. Helaas bij ons hotel, Lavas Tacotal in La Fortuna, begon het te miezeren. Het hotel ligt aan de voet van de vulkaan Arenal, deze geheel in de wolken.
26 mei We zitten bij de 70 meter hoge waterval Catarate. De waterval valt van de vulkaan Arenal in een ravijn waar je met trappen naar beneden kunt. Jaap en Astrid zijn naar beneden gelopen, ik halverwege weer naar boven, dat was al zweten. Straks een middagje spa relaxen. Heerlijk in de hotsprings gelegen.

27 mei Vandaag een mooie trip om het Arenal meer naar het nevelwoud in Monteverde. Het laatste stuk een bumpy rit over ongeplaveide wegen met soms diepe gaten. Hotel Cipreses ligt erg mooi. Foto's van onderweg langs het Arenal meer naar Monteverde.

28 mei Wat hebben we veel gedaan hier in Monteverde. Genoten van de Orchideën tuin, wandelen door het nevelwoud, met de kabel tram over de boomtoppen naar een uitkijkpost en naar een Vlindertuin. Zoveel gezien op dit mooie plekje. Morgen naar de Pacific Ocean plaatsje Puerto Carillo.
29 mei Na een mooie trip onze laatste 3 dagen bestemming in Puerto Carrillo aan de Stille Oceaan bereikt. Temperatuur 33gr we liggen dus al in het zwembad. Nog wel bij het strand gekeken
30 mei Wat is het hier tropisch. Vanmorgen vroeg op met een fantastisch uitzicht op Playa Carrillo vanaf het balkon. We rijden vandaag naar het mooiste strand van de wereld, volgens onze gids.
31 mei Vandaag naar Playa Conchal het moest vlgs de gids het mooiste strand van de wereld zijn, wij hebben echter wel mooiere gezien. Vanuit onze hotel kamer ook een mooi strand voor de deur.
‘sMiddags lekker de laatste dag aan het strand, morgen pakken voor San José
Net aan het strand geluncht nix van CR maar fish en chips
Lig ik hier onder mijn parasol komen er zo maar wat paarden aan wandelen
1 juni naar San José weer naar het zelfde hotel als bij aankomst
2 juni terug naar huis. Auto op vliegveld in geleverd

Andrea

Prachtige reis. De bijbehorende foto's zijn echt indrukwekkend!

Bakker

Prachtige reis! Hebben jullie het vervoer (auto) zelf geregeld in Costa Rica of gingen jullie georganiseerd?
Hoe ging het autorijden? Heb je verder nog tips voor ons ?

Diana

Wij hebben de reis inclusief auto en accommodaties bij Travelbird geboekt. Wel zelfstandig de rondreis gemaakt met goede documentatie en wat hulp van google maps voor de route. Van de hele reis was er 1 weg slecht te berijden verder prima wegen. Fantastisch land