JaapEnDiana.reismee.nl

Cabo de Palos en Cartagena

13 t/m 15/11 Cabo de Palos en Cartagena

Ik heb gemerkt dat de belangstellenden geen mail krijgen als ik iets toevoeg aan de bestaande reis. Het is de bedoeling dat er iets nieuws geschreven apart in een verhaal moet komen. Je komt er vanzelf achter hoe zo’n website werkt.

Dirk kreeg het weekeind zijn Franse vriendin Marie op bezoek. Om de geliefden niet te storen hadden wij een reden om naar voor ons bekende plaatsen te gaan waar we in het verleden met de boot geweest zijn. Een trip gemaakt van 199 km. Eerst naar Cabo de Palos met het leuke vissersdorp en haventje en de grootste vuurtoren uit 1865 van Spanje. Wij kwamen aan op een parkeerplaats waar je ook met de camper mag overnachten. Vanaf de parkeerplaats hebben we een wandeling gemaakt. Prachtige kliffen, baaien en op 50 meter van de parkeerplaats zandstranden. V.a. de vuurtoren zie je het eilandje Hormiga liggen. Tussen de kaap en het eilandje is het beschermd natuur gebied met een gevarieerd onder water leven. Vanuit het haventje gaan er duikers naar toe om er te duiken. Na de wandeling naar Cartagena de plaats waar we eens met vrienden Trevor en Carolyn een paar dagen met de boot hebben gelegen. We hebben toen de stad al eens doorkruist en de culturele optochten gezien. We zijn eerst naar de gratis camperplaats gereden buiten de stad. Deze kon ons niet bekoren en zijn naar een parkeerplaats bij de haven gereden. De stad is in de 3e eeuw v.C gesticht door Hasbrudal de Schone een legeraanvoerder uit Carthago. De stad is omringd met een muur met daarin 8 poorten. De natuurlijke haven is de voornaamste oorlogshaven van Spanje. Wij zijn vanaf de parkeerplaats naar de haven en door een poort naar een lift gelopen. Als je bovenkomt kun je een wandeling maken naar de ruïne van het Castillo de la Concepción. Vandaar een prachtig uitzicht op de renovatie van de stieren arena en de stad. Tegen de avond zijn we terug gereden naar een klein toeristen plaatsje aan de kust Los Najeros waar we op een vrije camperplaats zonder faciliteiten hebben overnacht. We stonden er met een 7 tal campers, Zweden, Fransen en Hollanders. Zondags naar La Marina een plaatsje vlakbij Guardamar waar we de camper bij de camping voor Eur 5 konden voorzien van drinkwater, lozen vuil water en toilet. De rest van de middag aan het strand door gebracht het is hier nog steeds rond de 25 gr.

Riens en Ineke

Weer een leuk verhaal en uiteraard heel bekend voor ons. Hebben ook 2 keer in de marina van Cartagena gelegen. Leuke stad vonden wij ook. Geniet maar lekker verder van Espagna en niet te veel tapas eten he? Groet van de Zeezwaluwtjes

john van opzeeland

Jongens, wat een leuke verhalen! Zo leuk om op deze manier jullie weer terug te vinden...
we blijven jullie volgen hoor!
Lieve groeten van ons, John en Anneke

Gerard en josje

We lezen al jullie verhalen. Fijn dat jullie zo genieten van het reizen met de camper.Zijn inmiddels al weer bijna 3 weken terug in Guatemala.Hopen over een paar weekjes te kunnen vertrekken richting U.S.

Liefs van de Mermaids.

jantje

leuk gedaan je verslag zus mooi verhaal xx jan