JaapEnDiana.reismee.nl

Camper trip Spanje-Marokko 2017 deel 2

Camper trip naar Spanje-Marokko 2017 deel 2

15-19 januari. Naar Chipiona mooie gratis plek aan het strand. De CP uit Campercontact beviel ons niet zo. We zagen tijdens een wandeling langs het strand een 100 meter verder wat campers staan en die plek was leuker dus wij daar heen. Er waren daar vuilnis bakken bij het bar-restaurantje. Ook bij het restaurant gratis wifi. Verder kon je daar naar de wc, deze waren na sluitingstijd ook open. Bij de huizen achter de gedoog(camper)plek was er een openbare kraan. Wij vinden het een fijne rustige plek ondanks dat er geen winkel in de buurt was. Je moet dus wel wat boodschappen in huis hebben als je er langere tijd wil verblijven. Na 3 dagen was het toilet vol. We zijn naar Rota gereden, 9km, waar een CP was met een sani zuil lozen en water. Op de terug weg een Mercadona supermarkt en de voorraad weer aangevuld. We hebben heerlijke dagen gehad met gemiddeld 18 gr. De schaapsherder kwam langs, we hebben leuk gebabbeld met Engelsen en Duitsers, langs het strand gewandeld, op het terras gezeten bij het restaurant. Jaap zijn schouder deed steeds minder pijn dus de rust heeft hem goed gedaan. De eerste 3 dagen goede temperatuur deze zakte ineens naar 10 gr. Wij keken naar Tarifa. Daar was het 4 gr. warmer dus besloten daar heen te gaan.

20 januari. We zijn eerst naar Chipiona gereden. Vlakbij de promenade geparkeerd en naar de vuurtoren gewandeld. De vuurtoren is uit 1867, de hoogste vuurtoren van Spanje en twee na hoogste van de wereld. In 140 v. Chr. werd er door de Romeinen op deze plek al een vuurtoren gebouwd. Na de wandeling wederom naar Rota om te lozen. Toen verder naar nog een beroemd punt Kaap Trafalgar. We kwamen aan bij het begin punt van het wandel pad naar de vuurtoren. Konden de camper parkeren bij het restaurant. De kaap is vernoemd naar de zeeslag die in 1805 plaats vond en waar Lord Nelson daarbij het leven liet. Hij versloeg daar de Frans-Spaanse vloot en Engeland versterkte daarbij zijn macht in het Middellandse zee gebied. Bij de vuurtoren een mooi uitzicht over de zee en omgeving.

Terug bij het restaurant eerst koffie gedronken om daarna verder te gaan door een mooi gebied met veel groen naar Tarifa. De CP die we op het oog hadden was gesloten. In de buurt lag een gedoogplaats aan het strand, Playa de Bolonia bij een restaurantje helaas was deze gesloten. Je kon het toilet lozen naast de gesloten wc’s, er was een klein winkeltje en naar het dorpje verderop een slager en 2 cafetaria/restaurants die open waren. We stonden er met o.a. 2 Nederlandse camperaars. Waarvan Koos en Hennie ook nog een zeilboot hadden in Lelystad. Dus gesprekstof genoeg. Pieter en Ans werkten allebei nog en hadden een lange verlof periode. We hebben er wat kleding gewassen en de camper van binnen schoongemaakt. Gelukkig was de temperatuur alweer aan het stijgen naar zo 16 gr en konden we heerlijk buiten zitten. Verder gewandeld en gelezen. Dit was het verslag in Spanje tot nu toe. We gaan nu de tickets bestellen voor de overtocht naar Tanger Med in Marokko.

Astrid

Ja dan gaat het echt gebeuren de oversteek. Nu ben reuze benieuwd jullie hadden de camera mee moeten nemen zo jammer. En ik ga nog wel even een boodschappenlijstje sturen voor Marocco items ;-) veel veilige kilmotertjes toegewenst. Enne kreeg nu 1 mail dus het gaat weer helemaal goed. xxxx

Andrea en Jan Kramer

Heel leuk jullie verslag. Wij zijn ook met de camper in Chipiona geweest dus herkennen jullie verhaal als geen ander. Nu dus de grote oversteek naar Marokko . We wensen jullie een veilige leuke reis toe . Gr. Andrea en Jan.