JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaar 2017 campertrip Frankrijk-Spanje 17 juni

Periode 4

Van 31 mei t/m 6 juni zijn we op Camping Palamos in Palamos geweest. Deze had een stuk terrein speciaal voor campers met een promotie all-in prijs in het voor seizoen van 13 Eur p.d. incl. tourist taks. We stonden er erg fijn onder de bomen want het werd elke dag warmer. Naar het leuke stadje was het 500m en naar Playa la Fosca ook 500m. We konden dus vanaf de camping zowel links als rechts af voor een wandeling.

In Palamos leuke winkels, een mooi strand een haventje en promenade. We hebben de mooie kerk bezichtigd zijn naar de Orange winkel geweest voor een internet kaartje en hebben de markt bezocht. Ook was op loopafstand de Lidl maar daar zijn we pas geweest toen we vertrokken uit Palamos.

Naar Playa La Fosca, een mooi strand aan een kleine baai, zijn we een paar keer geweest. We zijn naar de ruïne van het Kasteel Esteve gewandeld, niet veel bijzonders maar vandaar een mooi uitzicht over de baai. Aan de promenade een paar leuke restaurants. Bij Timon hebben we een paar keer heerlijk gegeten.

Naast ons kwamen een stel NL’rs staan. We hebben kennis gemaakt met Koos en Laura uit Rotterdam. Van hun weer een paar goede tips voor de camperaar gekregen. Verder had je op de camping alles, goede douchen, een winkel en niet te vergeten het zwembad waar we elke dag wel in zaten. Met Pinksteren liep de camping vol, na het weekeind werd het weer rustig. Er stonden wel veel NL’ers die er voor het hele seizoen met een caravan stonden. Verder kon je er ook tenten, stacaravans en huisjes huren. We hebben het er erg leuk gehad met een aangename temperatuur van zo gemiddeld 24 gr.

Wij hadden bericht gekregen van John en Anneke Opzeeland dat ze in hun appartement in Playo de Aro verbleven. Dus een afspraak gemaakt om bij hen op de koffie te gaan.

Op 7 juni eerst naar de Lidl om de voorraad weer op pijl te brenge. Daarna naar John en Anneke. Zij verbleven met hun zeilboot Sparrow in 2009/2010 gelijk met ons overwinteren in Finike Turkije. Later hebben wij hen nog onderweg bij de Fethye baai begeleid toen zij motor problemen hadden. Nu hebben we een leuke ochtend met een lekkere lunch bij hen door gebracht of dat we elkaar gisteren nog gezien hadden. Zo leuk om hen weer te zien en hun verhalen te horen over de motorboot die ze gehad hebben in Nederland nadat de Sparrow verkocht was. Na 2 seizoenen die weer verkocht om een catamaran in Thailand te kopen. Zij verblijven daar in de wintermaanden. Zij komen straks zeker bij ons langs als we weer thuis zijn. We hebben overnacht bij de gratis CP met voorzieningen in Playo de Aro.

We zagen het steeds warmer worden dus van 8 t/m 11 juni naar een Camping Car Park bij een camping in Argeles Sur Mére. Camping Le Soleil (honden toegelaten) was een 5 sterren camping waar we van alle faciliteiten gebruik mochten maken. Op de camper plaats van de organisatie waar we lid van waren betaalden we all-in 12 Eur + 1.60 tax p.d. Er waren ambassadeurs van de Camping Car Park organisatie aanwezig die ons een folder en stikker gaven. Zij vertelden dat je met de organisatie pas je kon melden bij de receptie, daar kreeg je een bandje voor om je pols, een platte grond met daarop, het restaurant, bar, zwembad, douchen, wasmachine en hoe je rechtstreeks het strand op kon lopen. We zagen dat het een ANWB camping was dus ook veel NL’ers met een caravan die er stonden. We hebben er heerlijke dagen door gebracht met naar het strand gaan en borrelen op het terras met altijd wel een temperatuur van 29 gr of meer.

Op 12 juni naar een CP met voorzieningen in Leucate Plage á E 13,50 p.d. Een leuk CP aan het strand. Op de CP miste we wel het elektrisch, want als dat er is gebruiken we onze inductie plaat, senseo en waterkoker i.p.v. het gas te gebruiken. In de camper geeft dat minder warmte. Dus na 1 dag besloten om naar Sérignan Plage te gaan.

13-17 juni. De CP á E 9.80 van Camping Car Park was mooi qua ruimte, 450 m van het strand en had geen elektrisch. Nu had het hele gebied volop campings. Dus eerst richting strand gereden. Op de terug weg zagen we Mini-Golf du Lion met Aire de Camping-Car (gps 43.2686 3.3361) en zijn we gaan vragen wat de kosten zijn. Nu dat viel ons erg mee mei-september E 13 + 4 als je elektrisch wil, oktober-april E 8 + 4 el. p.d. (honden toegelaten) We hoefden niet lang te denken en besloten hier te gaan staan. De eenvoudige camping had veel faciliteiten, afwas plaats, wc, douches, wasmachine, lozen en watervoorziening, restaurant, ’s morgens brood (moest je bestellen), 5 minuten lopen van het strand en een fijn zwembad. Met soms 34 gr was dit een uitstekend plek, overdag lekker naar strand met een strand bar en restaurant en ’s middag naar het zwembad heerlijk vertoeven. Naast de camping was er een snackbar waar we gingen eten, je had er veel keus van mosselen tot een broodje shoarma en pizza’s etc. Er kwam een Franse camper tegen de avond binnen, die op een speciale plaats wilde staan terwijl de halve camping leeg was. op die plaats stond een tractortje voor het onderhoud, nou hij moest weg gehaald zodat de camper er kon gaan staan. Raar doen die fransen soms, want wat gebeurd de andere morgen 7 uur vertrok mijnheer. Alle commotie voor een nachtje staan.

Jaap heeft nog een kindje gered uit zee. Wat gebeurd, op 10 meter komt er een jong stel met 3 kindjes zo van 4, 3 en 2 jaar. De kinderen van 4 en 3 gelijk met hun emmertje water scheppen. Papa en mama lagen de handdoeken neer en de emmertjes en schepje. Het kindje van 2 liep naar de waterkant en er kwam een golf weg was tie. Je zag alleen het zonnehoedje nog. Jaap geeft een gil en ging gelijk rennen. Samen met een vrouw die net het water in ging het kindje uit het water getrokken. Door de gil van Jaap werden de ouders opgeschrikt en pakten het kindje gelijk over, het kindje huilde er was w.s. niks aan de hand met hem. Het bleek een Nederlands stel te zijn die later Jaap kwamen bedanken en verontschuldigde zich voor zijn onoplettendheid.

Wij wilden hier nog een paar dagen blijven voordat we richting huis zouden gaan. Echter we hoorden dat dochter Astrid met haar voet 4 weken in het gips moet, dus besloten naar huis te gaan om als het nodig is haar bij staan. De laatste weken haast geen culturele dingen gedaan daar was het ook te warm voor, we zijn in ieder geval heerlijk uitgerust en lekker bruin geworden.

Wim en Gerrie

Genoten van jullie verhalen en mooie foto, s! Weer heel wat mee gemaakt! Geniet van het leven????????