JaapEnDiana.reismee.nl

Camperreis Spanje jan-feb 2018 deel 2

Campertrip Spanje jan-feb 2018 deel 2

Vrijdag 12 januari. Van een camperaar een gedoogplekje gekregen aan het strand in Miami Platja. We konden hier niet meer staan, er was een hek geplaatst met doorrijhoogte van 2.50 m. Verder naar een gratis cp in Sant Jordi d’Alfama, 40.190795, 0.831506. Dit was een parkeerplaats onder een v.m. Militair fort. Er waren geen voorzieningen maar lag mooi bij het strand waar een douche bij is (in de winter afgesloten). Na een wandeling kwamen we terug bij de camper en stonden we nog alleen, dat vonden we niet leuk. Naar Deltebre gereden door het deltagebied van de Ebro. Een mooi gebied met veel landbouw. We zijn door het plaatsje gereden naar een gratis mixparking aan de Ebro 40.7145, 0.7169. We stonden mooi aan het water en voor ons een fietspad waar je langs het water kon fietsen. Wij hebben alleen na het eten een wandeling gemaakt langs de olijfgaarden.

Zaterdag 13 januari. Naar Marina van St Carles de la Rapita om daar vrienden David en Jill die daar liggen met hun motor boot de Souris Rose. Zij hebben de plek gekocht want ze varen niet meer. Een gezellig weerzien en heerlijk gegeten bij hen. We konden voor E 5,- overnachten. David had een prachtige sportwagen aangeschaft, Jaguar E type, die we zijn gaan bewonderen in de garage die hij huurde van een Spanjaard. Verder vertelden ze dat ze afgelopen zomer met de Range Rover club, ze rijden voor dagelijks gebruik in een Range Rover, een reis naar de Noordkaap hadden gemaakt, heel bijzonder. Ze maken het verder goed.

Zondag 14 t/m maandag 22 januari. Een 68 km gereden naar broer Dirk en zijn vriendin Marian in Ribera de Cabanes. Leuk weerzien met hen en de zoon van Marian Viktor. We hebben een heerlijke week gehad. Camper schoongemaakt, gewassen en diverse uitstapjes gemaakt. Naar de markt in Castellon en Torreblanca. Boodschappen gedaan bij de Lidl in Benicasim. Naar het strand gereden in Oropesa bij camping Didota. Deze camping heeft een week programma voor de overwinteraars. Van buiten de camping kunnen de mensen er ook gebruik van maken. Zo hebben we daar op donderdag gegeten. We kregen een salade, paella, tiramisu, fles wijn en water voor E 26,- met zijn vieren. Eenvoudig smakelijk eten.

Verder nog in Peñiscola geweest. Wij waren daar al eerder en hebben toen het Kasteel van Pappa Luna (een paus die daar heen verbannen was) bezocht. Peñiscola is de geboorteplaats van een illustere figuur de Wolfskoning ‘Mohamed ben San, Aben Mardanis’(1124) die erin zal slagen een moslimrijk te behouden in het zuidoosten van het Iberische schiereiland tegen de Berber indringers en de schrijver Ali Albata. Deze zal ingrijpen in de onderhandelingen met koning Jaime I.

Wij hebben er gewandeld en shoarma gegeten. De hele week op de dag zonnig zo tussen 15 en 22 gr. echter ’s nacht soms maar 2 tot 6 gr. Dus Dirk brandde ’s avonds heerlijk de openhaard. Op maandag haalde Marian Viktor uit school en bleef nogal lang weg. Bij het informeren bleek ze met Viktor in het ziekenhuis te zitten, hij had na school gespeeld daarbij zijn arm gebroken. Dat wordt enkele weken behelpen. We hebben het heerlijk bij hen gehad met aangename temperaturen.

Dinsdag 23 januari. We hadden van een camperaar een mooi gedoog plekje op een rotspunt bij Peñiscola gekregen. Coord. 40.341386, 0.386696. We stonden er prachtig met een 22 gr. en uitzicht over de zee naar het schiereiland waar het kasteel van Peñiscola op gebouwd is. Ee klein strandje in het natuurgebied Cala Ordi en enkele vakantie bungalows in de omgeving. Wij waren daar de enige die er stonden en besloten na de lunch door te rijden naar Vinarós. Wederom een gedoogplek op een mix parking, 40.473841, 0.479809, achter de promenade. We hebben een wandeling gemaakt en aan het strand wat gedronken. Inmiddels waren er nog 2 campers bij ons komen staan voor de overnachting.

Woensdag 24 januari. In de ochtend een wandeling door het gemoedelijke centrum. Er zijn wat oude gebouwen en de Arxiprestal kerk heeft een mooie intree en een aardig interieur. Op verschillende plaatsen zie je mozaïeken zoals een fontein op een rotonde en bij de bushaltes. We zijn nog door de plaatselijke overdekte Mercat gelopen waar je vis, vlees en groente kon kopen. Wij hebben bij een 26 gr op een terras koffie gedronken en zijn via de promenade terug gelopen naar de camper. Het vervolg van de reis een volgende keer.

jantje

Het is weer een heel mooi verslag toppie

Wim en Gerrie

Dat is weer genieten... en goedkoop uit eten, WoW!!
Een goede reis en veel plezier.

Rein en Annette

We zijn al weer jalours...........