JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaarstrip april-mei 2018 periode 6

Voorjaarstrip april-mei periode 6

Maandag 7 mei. Via Figueres, waar we bij de Eclat getankt hebben, naar La Jonquera. Hier hebben we in het grote shopping centrum inkopen gedaan, wat gedronken en geluncht. Je kunt er ook overnachten maar dat hebben we niet gedaan. Door gereden naar Frankrijk naar de gratis cp in Le Boulou 42.527238 2.837797. Je kunt er het chemisch toilet lozen en watertappen tegen betaling. De cp ligt achter het kerkhof en ligt schuin dus blokken nodig Het was er aardig vol er waren nog 3 plekken over toen wij kwamen. We zijn het dropje rond gewandeld en op het terras een pastis gedronken. In de verte hoorden we een onweersbui maar bereikte ons niet.

Dinsdag 8 mei. Naar een shopping centrum Port …. in Perpignan waar Orange zat voor een internetkaartje. Mooi winkelcentrum met van allerlei leuke winkels en restaurants. Door gereden naar de campingcarpark cp in Le Barcarés. De cp heeft alle vz, wifi en elektrisch voor E 11.80 p.d. Het was een leuke plek aan de haven en op loopafstand het strand. Het was er druk dat kwam omdat de Fransen deze week mei vakantie hebben. Wij wilden er een paar dagen blijven het was 25 gr, maar dat liep anders af.

Woensdag 9 mei. Vannacht stak de mistral op een wind met windstoten van 8 bf die wij in de camper nog niet hadden mee gemaakt. De hele nacht stond deze te schudden en te trillen, geen oog dicht gedaan. Ik wou er niet blijven en een plek 27 km verder, iets in het binnenland gezocht. De trip ernaar toe viel niet mee met de windvlagen. We kwamen op de campingcarpark cp La Palme 42.979357 3.017975. Alle vz, wifi en elektrisch voor E 10.80 p.d. De cp lag erg rustig aan de zoutmeren (salines). Er was een restaurantje en winkeltje met streekproducten en wijnen. Grof zout met allerlei smaken o.a. basilicum kon je er per ons kopen. Er was ook een een toeristenkar die door de zoutpannen reed naar een surfstrand. In de buurt verder geen winkels. We hadden nog wel wat wind maar niet zo erg als in Barcarés.

Donderdag-zondag 10 t/m 13 mei. Naar Sérignan Plage Air de Camping-car Mini-Golf du Lion 43.269803 3.336052. Kosten p.d. E 13,- + evt E 4,- voor elektrisch, gebruik wasmachine E 4,-. Deze fijne rustige camping heeft alle vz zoals sani voor de camper, lekkere douches, zwembad, mini golf, bar/restaurant. Helaas geen wifi. Naar mooi strand met bar 15 min. lopen. ’s Avonds brood bestellen voor de volgende dag. Wij zijn er 4 dagen gebleven, hebben de was gedaan, heerlijk in de zon gezeten, gewandeld en bij de naast gelegen camping Bleu Marine (richting strand) bij de bar wat gedronken en gebruik gemaakt van de winkel voor wat boodschappen. Er zijn wat toeristenwinkels, bakker en kleine supermarkt op 5 minuten lopen. Drie dagen heel mooi weer met zo 25 gr alleen de laatste dag heeft het ’s nachts erg geregend en te merken aan de temperatuur die naar 15 gr zakte. Door de regen ging er een raam lekken, Jaap de volgende dag gekeken en denkt dat er met de regen en doordat volle wind op het raam stond het er op de naad door sloeg. We gaan het in de gaten houden.

Riens en Ineke Elswijk

Wat een gezellig verslag weer jongelui! Hopen dat het minder regent en het zonnetje vaker svhijnt voor jullie. Geniet van Laballa France.

Astrid

Bijna thuis :-)