JaapEnDiana.reismee.nl

Winter in Griekenland 2019-2020 Periode 8

Periode 08

29 april 2020

Wij zitten nog steeds in Kavallos op Lefkas. Wij hadden op 13 april een vlucht met Transavia naar huis geboekt, deze is door Transavia gecanceld en wij hebben daarvoor een Voucher gekregen die een jaar geldig is. De onzekere tijden voor zowat iedereen i.v.m. het corona virus lijkt wat af te zwakken. Voor ons duurt het, denken wij, nog een maand voordat we naar huis kunnen. Van veel vrienden krijgen we regelmatig een app hoe het met ons gaat. Deze hebben geen face boek waar ik regelmatig wat opschrijf hoe het ons hier vergaat. Het gaat in ieder geval prima met ons. We hebben een mooi huis waar we lekker naar buiten kunnen omdat het hier erg mooi weer is. We vermaken ons door te computeren, lezen lekker in de zon, we hebben een groot huis te onderhouden, we kunnen NL tv kijken door te streamen met de google Chromecast, maken gebruik van de bbq en we gaan dagelijks de conditie bij houden in de gym. Hier staan een home trainer, loopband, roei apparaat en enkele attributen voor gymnastiek oefeningen.

Op Lefkas zijn er nog geen corona patiënten en voelen ons redelijk save. We gaan 1x in de week boodschappen doen in Lefkas stad met een mondkapje en handschoenen aan want je weet nooit wie je tegenkomt. We zitten hier ongeveer 500 meter hoog aan de rand van een vallei en maken daar regelmatig een ommetje. Op 10 minuten van ons vandaan is de Melissa Gorge (kloof). Wij hebben daar een mooie wandeling gemaakt met 1 van de honden.

Melissa Gorge strekt zich uit over twee kilometer, net buiten en ten noorden van Kavallos. De flora bestaat uit platanen, olijfbomen, varens, cipressen etc. De wilde vegetatie met kleine watervalletjes is een toevluchtsoord voor valken, koekoeken en andere vogels. Er zou een goed onderhouden pad moeten zijn maar dat is helaas nu erg verwaarloosd. Als je van wandelingen in de natuur houdt, is het de moeite waard om de kloof te bezoeken en te verkennen.

Sinds Jaap op 16 februari van een ladder was gevallen en daar een paar gekneusde ribben aan had over gehouden, hebben we niet veel meer van het eiland gezien. Hij heeft 4 weken het bed gehouden en is daarna langzaam weer in de tuin gaan werken. Gelukkig is hij nu weer de oude. Helaas kwam er op 23 maart hier in Griekenland een lockdown i.v.m. het Covid 19 virus. Dus wij zijn al een aantal maanden aan huis gebonden. Nu hebben wij het hier goed met de 3 katten van vriendin Nanda, die met haar gezin nog steeds in Maastricht verblijft, en de 2 honden van de Engels vrienden. Deze zitten niet zo best in Engeland. Ze kunnen daar niet weg, ze zijn met de auto, wegen en ferry’s zijn gesloten, en zij zitten ook nog eens in een corona gebied. Zij verblijven bij de oude moeder van Tim en die willen ze w.s. nog niet achter laten in deze tijd.

Hier in Griekenland versoepelen ze de lockdown v.a. 4 mei en gaan er weer diverse winkels open. Men doet de versoepeling over verschillende perioden en dit eindigt eind juni.

Ondanks dat wij iedere week met onze kinderen bellen hebben wij wel zoiets dat als er iemand voor de honden kan zorgen en Griekenland het luchtruim weer openstelt wij wel weer graag naar huis gaan. Ik zet een aantal foto’s van onze omgeving op het web.

Astrid

Het meeste natuurlijk al via de telefoon gehoord. Nog eventje vol houden en dan kunnen jullie weer naar huis. Gelukkig bij jullie geen corona gevallen en dat is wel een prettig idee. Liefs en xxx As

Rein en Annette

Verplichtte vakantie, je zou het haast luxe noemen.
4 Mei gaat Griekenland iets versoepelen, misschien wordt 5 Mei wel weer een bevreidingsdag.
Hier is het ook maar een saaie boel, zeilen is er nog niet echt bij, jullie missen niks, ja misschien je kinderen.
Liefs van Rein en Annete

Gerrie en Wim vd Linde

Goed te lezen dat Griekenland het “beste jongetje van de klas is” in deze Corona virus tijd!
En jullie zitten dan wel ongewenst, maar luxueus op een mooi plekje.
We horen wel wanneer jullie naar NL kunnen.?
Liefs Wim en Gerrie

Andrea

Gelukkig is het nog te doen daar en hebben jullie lekker weer. Hier komt het leven weer zachtjes op gang en gaat het de goede kant op met de verspreiding van het virus. We hopen dat het zo zal blijven gaan. Hopelijk kunnen jullie ook weer snel naar huis. Groetjes en een knuffel van ons.