JaapEnDiana.reismee.nl

Najaar Frankrijk 2024 periode 1

Periode 1

Nadat we een aantal maanden thuis geweest zijn, waarin we wat gezondheid perikelen hebben gehad, zijn we op 18 augustus voor een aantal maanden naar zuid Frankrijk afgereisd.

Onze eerste stop was op de Belgisch/Franse grens t.w. in Givet een gratis cp 50.137306, 4.830835 a.d. Maas. De Cp had vz (lozen vuilwater en chemisch toilet) water tappen tegen betaling. Helaas slechte ontvangst telefoon. We hebben een wandeling gemaakt naar de brug waar wat horeca open was, echter omdat het zondag was winkels gesloten. In het plaatsje waren veel huizen dichtgetimmerd, een beetje verlopen aanzicht. De Middeleeuwse kerk was gebouwd op fundatie van een oude kerk. Nu ook wat verwaarloosd op de ingang stond een bord betreden op eigen risico. Geen zon gezien het werd 24 gr.

Maandag 19 aug. Een mooie trip door de Champagne streek. We kwamen voor een overnachting terecht in Saint Imoges op een gratis cp, 49.105999, 3.979 met vz en water. We kwamen erachter dat onze schotel met Canaldigitaal het niet deed. Bij navraag zei men dat de uitzending op de 23.5 veranderd was. We moeten als we thuis zijn een kastje aanschaffen bij de schotel leverancier om een update uit te laten voeren. We hebben een Orange data kaartje met 60 gig voor E 16.50 aangeschaft en kijken nu via de laptop naar nieuws etc. We hebben de middag lekker in de zon gezeten het werd 25 gr.

Dinsdag 20 aug. Een trip door gemaaide velden naar een klein plaatsje met 500 inwoner Les Choux. Een gratis cp, 47.7971, 2.67264 met vz en gratis water. De cp lag onder de bomen op gras met picnic tafels en naast een bos. Wij gingen op grind staan want er was regen en onweer voorspeld. De regen kwam dus met bakken uit de hemel. We hebben een kleine lekkage gehad. De weg hier naar toe een aantal keer over de tolwegen gereden. Het werd 29 gr.

Woensdag 21 aug. Naar Le Pérouille een gratis cp 46.706779, 1.52269 op een rustige plek met een speelveld en een meertje. De sani zuil defect echter een schoon openbaar toilet. Tot nu toe was er overal waar we kwamen voldoende plaats ondanks het hoog seizoen. Het werd 26 gr.

Donderdag 22 aug. Naar een voormalige camping van ccp (CampingCarPark) plek in Pierre-Buffiére met alle vz + el. + een toiletgebouw met fijne douchen, 45.689152, 1.37074. Betaald E 13.90. Ons chemisch toilet ging niet uit de houder. Er was een hendel die klem zat, met een schroevendraaier los gekregen. Wij hadden een reserve toilet dus deze nu in gebruik. Het werd 28 gr.

Vrijdag 23 aug. Naar wederom een voormalige camping ccp E. 17.50 in la Magdalaine aan de rivier de Lot. Tomtom stuurde ons door de Vallei van de Lot, erg mooi, over smalle wegen en door kleine dorpjes. Achteraf was de plaats door Cahors makkelijker te bereiken. De cp, 44.466709, 1.484529 met alle vz + el. + net toiletgebouw. De warme bakker, waar je ook koffie kon drinken, naast de ingang. Het werd 30 gr.

Zaterdag 24 aug. Nadat we een gedeelte van de wijn route in de Languedoc hadden gereden kwamen we aan in Limoux op een ccp, 43.057358, 2.214915 met vz + el. en openbaar toilet. Betaald E 14.22 het werd 30 gr. Onderweg een aantal keer file gereden i.v.m. ongelukken.

Zondag 25 aug. We kwamen aan in het zuiden van Frankrijk waar veel vakantie gangers richting huis gingen en zijn naar St Pierre La Mer gegaan in de provincie Aude. Op deze gemeente camping Pissevaches, die aan het strand ligt, zijn we al een aantal keer geweest. Er zijn open plekken tussen de stacaravans die worden verhuurd aan campers, caravans en tenten. Wij hadden niets gereserveerd maar nog plek genoeg. Op de camping schone toiletgebouwen en een Spar supermarkt coor. 43.18789, 3.19953 betaald E 22. p.d. Met de fiets is het 10 minuten fietsen naar het centrum waar het gezellig is met een vaste grote markt, winkels en terrasjes. Vanaf de camping gaat er een treintje naar toe waar we geen gebruik van gemaakt hebben. Lopen langs de strandpromenade kan ook. We blijven hier 2 weken overdag zo 30 gr in de middag een aangenaam windje

Gerda en Fred,

Goede start, nu lekker onderuit en genieten. ook hier zomers. Fred is vandaag zeilen met Romy.

Jan en Baukjen

Hoi Jaap en Diana, jullie zijn weer lekker onderweg. Geniet er maar van. Ons is het nog een beetje te warm daar. Wachten nog een paar maandjes voor we naar het zuiden gaan. Het is hier lekker weer.
Groetjes, J&B

Leendert

Lekker relaxed in een weekje naar het Zuiden en de zon, leuke trip! Gelukkig hebben wij hier ook een prachtige zonnige week zolang het duurt. De zomer vliegt zomaar voorbij dus nu nog even genieten

Janneke en George

Zo te lezen alweer aardig wat meegemaakt en gereisd, nu lekker uitrusten en genieten van het weer, doe lekker rustig aan dan “breekt het lijntje” niet, fijne tijd verder, wij vertrekken zaterdag naar Normandië…liefs

Andrea

Weer leuk om jullie reisverslagen te lezen. Geniet van jullie reis en doe rustig aan.
Groetjes van ons uit het zonnige Nederland 😘

Wim en gerrie

Heerlijk genieten en leuke plaatsen doen jullie aan.
En… ook hier heerlijk weer🌞
Groetjes 🥰

Jantje

Het is weer een mooi verhaal

Gerard

Lekker nazomeren. Having fun.

Jannie stok

Fijn hoor dat jullie zo genieten heerlijk hoor