JaapEnDiana.reismee.nl

Najaar Frankrijk 2024 periode 2

Periode 2

Van 25 augustus tot 8 september zijn we op gemeente camping Pissevaches in St Pierre la Mer gebleven. Het is voor het eerst dat we zolang op een camping hebben gestaan. Nu hebben we ons goed vermaakt. De camping ligt aan het strand dus we kwamen al gauw in een ritme. In de ochtend op de fiets of een wandeling en in de middag een paar uur naar het strand. De eerste week iedere dag rond 30/32 gr. en de tweede week wat wisselvallig zo rond 25 gr. een aantal keer code geel voor onweer alhoewel we maar 1 x een bui hebben gehad.

De eerste week was er een animatie team op de camping en nog druk met gezinnen. Dat werd na 1 september toen de scholen weer begonnen een stuk rustiger. De halve camping stroomde leeg, de Spar winkel ging een aantal uren op de dag dicht. Wel kwamen er diverse campers, busjes en tenten op doorgang aan.

Achter de camping loop je naar het Pissevache Meer, achter de duinen gelegen, waar volgens het bord van maandag tot vrijdag watersport bedreven kan worden. Ook is er dan een eetgelegenheid open en er is een openbaar toilet.

Er zijn 2 tennis velden. Er is ook een betaalde camperplaats die middels een slagboom te bereiken is. Daarvandaan is het ongeveer 600 meter lopen naar het strand.

We zijn een fietstochtje naar Narbonne Plage gaan maken. We zijn bij het haventje afgestapt en hebben wat rondgekeken en bij het strand koffiegedronken. Het monument van Pierre Brosselette, politicus, journalist en verzetsstrijder, ligt wat hoog gelegen met een bankje en een bijzondere boom. Het monument is ter nagedachtenis van het verzet uit de eerste en tweede wereldoorlog. Ook bij de haven staat er een monument ter herinnering aan de eerste en tweede WO ter gedachtenis aan de vissers die omgekomen zijn.

Er is in het centrum een vaste markt die druk bezocht wordt. Je kunt er heerlijke lokale producten en kant en klaar vers gemaakt maaltijden kopen. Veel horeca en eetgelegenheden en een grote Spar supermarkt, verse viswinkel, apotheek en bakker. Er is 1 pinautomaat om geld te pinnen en een winkel voor een simkaart op te waarderen niet gevonden.

We zijn weer naar ons favoriete plekje gegaan in SΓ©ringan Plage. Na een paar wisselvallige dagen nu weer zon en 30 gr. Met Jaap gaat het heel goed. De medicijnen die hij gekregen heeft voor zijn hartfalen werken prima. Hij kan zich echter niet te druk maken, zoals de cardioloog al aangaf geen bergen beklimmen. Maar kleine fietstochtjes met de e-bike gaan prima. In oktober naar de hartfalen verpleegkundige voor controle.

Leendert

Jullie hebben het getroffen daar nog ee fijne tijd en mooi dat het met Jaap zo goed gaat. Groetjes en tot snel weer

Gerard

Fijn te horen dat de medicijnen aanslaan en dat jullie het naar de zin hebben. Wij nog steeds in Wales. Regenachtig weekend achter de rug. Gaan morgen de kust verkennen. Afgelopen dagen in de Brecon Beacons geweest. Een geweldig ruig gebied.

Gerard&Josje.

Fijn dat het zo goed gaat met Jaap en dat jullie samen nog heel veel leuke dingen kunnen ondernemen.
Wij hopen volgende week eindelijk weer wat te kunnen zeilen in Fiji.

Andrea

Fijn dat jullie het lekker hebben en wat rustiger aan doen is ook niet verkeerd. Geniet er maar lekker van! 😘😘

Jantje

Fijn dat het goed gaat met jaap
En het is weer een mooi verslag
Gr uit egypte 38 graden hier

Jule

Jullie genieten weer lekker zo te lezen. Frankrijk is een mooi land met veel verschillende natuur. Wij hebben onze vakantie weer doorgebracht in Barcares. Ben je haast altijd verzekerd van mooi en warm weer. Wij zijn inmiddels verhuist naar Klazienaveen Noord in Drenthe. Vrijstaand huisje, 2000m2 grond, lekker rustig en midden in de natuur. Maak er nog mooie en leuke dagen van daar. Gr Jule en Marga πŸ‘πŸ‘πŸ‘‹πŸ‘‹β˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈπŸ˜˜

Jannie stok

Jullie zien veel geniet er van