JaapEnDiana.reismee.nl

Camper tripje wandelen in België 30 september 2015

30/09 Vertrokken we met de camper naar Beernem in België. Op het domein Bulskampveld was er een luswandeling van 7,2 km uitgezet. De wandelingen halen we van www.reisroutes.be af waar leuke luswandelingen en nog veel meer op staat. De Camperplaats (CP) in Beernem was eenvoudig en lag naast het Jachthaventje. Daar konden we gebruik maken van de douche en toilet. Ook in het restaurantje was het aangenaam vertoeven. 's Middags een fietstochtje gemaakt in de omgeving en naar het dorpje gewandeld. Door het dorp een grote wegonderbreking van werkzaamheden. Toch nog een restaurantje gevonden waar we koffie konden drinken.

01/10 Naar het vertrekpunt van de ruim 7 km wandeling, parkeerplaats Aanwijs. Deze hete zo omdat de baron van het kasteel vermoord was en daar werd gevonden met zijn hand boven de grond en iets aanwees. Verder gewandeld naar het kasteel. Daar was binnen een info centrum en er naast een kruidentuin met een tentoondstelling van oude landbouw machine's. Verder naar het restaurant voor de koffie. Daarna langs het kapelletje van Onze Lieve vrouw naar de bewegwijzerde bospaden. Een mooi in herfstkleur bos waar je de vogels hoorde en het plezierig wandelen was.

's Middag naar Brugge gereden dat op een kwartier rijden van Beernem lag. De CP lag bij de haven op een 10 minuten lopen van het centrum. Laat in de middag nog naar het Minnewater, het Begijnhof en het Walplein gewandeld. Toen we naar bed gingen voelden we onze benen wel.

2/10 De monumenten wandeling in Brugge was zo 4 km. Wij waren er nog nooit geweest dus hebben wij genoten van dit historische stadje. Wij hadden al wat bezienswaardigheden bekeken dus nu naar de Vismarkt, de Burg en het Markt plein. Onderweg mooie huizen, oude bruggetjes en de historische gebouwen gezien. Op de Burg de Heilige Bloedbasiliek bezocht met zijn mooie interieur en schatkamer. Laat in de middag zijn we naar huis gereden.