JaapEnDiana.reismee.nl

Marokko winter 2023-24 periode 3

Periode 3

Maandag 1 januari. Gisteravond naar leuke tv gekeken en na 0.00uur naar bed. We hoorden een paar klappen en dat was het vuurwerk hier. Een mooie trip langs de kust gereden met een fantastisch uitzicht op de zee. We gingen voor een overnachting naar Souira Kedima naar een P2 mix parking geen vz ‘avonds kwam men het parkeergeld op halen E2.70. We stonden aan het strand waar 1 strandtent open was waar je wat kan drinken het werd 25gr.

Op dinsdag/woensdag 2-3 januari naar surfparadijs Kaouki Beach. Camping Soleil 31.348923, -9.794519 E 8,- alle vz, wifi, wasmachine. We hebben gewandeld naar het prachtige strand waar veel vertier te zien was. Uiteraard de surfers, ligbedden, kamelen en paarden voor ritje en ook quads. Wederom 25 gr.

Donderdag/vrijdag 4-12 januari Langs een prachtige kust naar Imi Ouaddar naar Camping Atlantica Parc E 13.60 p.d. 30.58761, -9.75137 een luxe camping met alle vz, wifi, zwembad, wasmachine etc. We hadden hier ff op de plaats rust. Gerard en Jeannet hebben hier de motorkap laten spuiten en hun camperkussens met leer laten bekleden. We zijn iedere dag wel naar het strand gewandeld waar altijd wel wat te zien was. Jaap had een blaasontsteking gekregen en bij de apotheek antibiotica gehaald voor een kuur. Verder zagen we iedere dag de vissers uitvaren want verse vis was overal te krijgen. Verder een aantal restaurantjes, supermarktjes, groentewinkel, slager en kippenboer. We hebben ons hier niet verveeld. En iedere dag in de ochtend rond 14 gr maar in de middag altijd zo 24 á 25 gr.

Van zaterdag/maandag 13-15 januari. Eerst naar Agadir, langs een fantastische kust, waar we een Carrefour bezochten voor de boodschappen en wat drank ingeslagen. We kwamen terecht in Sidi Rabat waar we op de cp van Hostel La Dune, E 4,50 p.d. 30.086252, -9.663702, zijn gaan staan. Een leuke plek aan het strand met een mooi uitzicht. Bij het hostel kon je douchen en was er een wc. Op de cp had je water. Wij hebben bij het restaurantje een tajine gegeten die we van tevoren besteld hadden.

Wij stonden bij het Nationaalpark Sousse-Massa waar je een wandeling kon maken om vogels te spotten, wij hadden dat al een keer gedaan. We zijn nu naar de kant gelopen waar de vissers tegen de duinen hun huisje hadden gebouwd. Echter daar was niets van over en een triest gezicht. Een vissers vertelde ons dat met de laatste aardbeving een tsunami de huisjes wegvaagden, nu zie je er nog een enkeling die ging vissen. We hadden iedere dag een temperatuur van 28-30gr.

Dinsdag/woensdag 16-17 januari. Bij het opstaan donkere wolken en maar 16gr. De korte rit van 54km met af en toe regendruppels naar de zilverstad Tiznit, We gingen naar de gemeente Camping in het stadje waar we honderden overwinterraars zagen staan. Toch was er voor ons nog plaats, 29.694317, -9.726337 E 8.50 p.d. met alle vz + el. We zijn het stadje ingelopen hebben ergens geluncht en naar het plein gelopen met de winkels waar de zilversmeden zaten. Helaas waren er nog velen gesloten.

Tiznit ligt in het gebied van de Zuidelijke Sous en is een belangrijk handelscentrum. Het stadje werd in 1882 gesticht en was in de protectoraatstijd vooral een pleisterplaats voor karavanen.

We zijn nu in het stadje Sidi Ifni en gaan ons voorbereiden om naar het oosten te gaan naar het woestijngebied en de Sahara. Daar volgende keer meer over.

Wim en Gerrie

Wat een heerlijke temperatuur, en genieten in het mooie Marokko.
Fijne tijd en geniet van jullie avonturen, dan genieten wij ook mee.
Groetjes.

Cees en Jannie.

Wat leuk om jullie reis mee te lezen.
Heerlijke temperatuur en mooie dingen zien en doen.
Genieten toch?
Groetjes van ons.

G&J

Mooi verhaal weer, hoop dat Jaap is opgeknapt..geniet van het mooie weer, hier koud en sneeuw

Gerard Braber.

Het lijkt erop dat we dit ook beleven. Haha.

Cees en Rosa Weber

Ziet er goed uit ook een fijne temperatuur daar is hier wel wat graadjes minder ⛄️, hoop dat Jaap weer op geknapt is. Groetjes

Jannie stok

Als ik het lees geloof ik dat jullie erg genieten fijn om dat te zien en te lezen gr janniexxx

Jule

Beterschap Jaap. Lekker weer daar. Gelukkig geen problemen met de camper zo te horen. Lekker genieten en op naar de grote zandbak.
Gr Mar en Jule. ???????

RIA

Hallo Diane en Jaap,jullie raken al aardig ingeburgerd in al jullie reizen hè.het is daar beter dan hier.blijf nog maar ‘n poosje onderweg.Hele fijne tijd,groetjes RIA. ???