JaapEnDiana.reismee.nl

Van Frankrijk, België naar huis

27/11 Vertrokken om 9.00 uur voor de 282 km naar Rouen. We hadden bij vertrek erge mist, gelukkig trok dat laat in de ochtend weg. De zon kwam er zelfs door. Dat was een tijd gelden dat we die zagen. We reden weer door een mooie streek Eure-Loir. We gingen niet naar de CP die we van de zomer bezochten maar nu vlakbij de oude stad. Een mooi plek op een mix Parking aan de Seine in Rue Sainte Amelie. Geen voorzieningen dus gratis en we stonden er met 7 campers. De prachtige oude stad door gewandeld, naar de Cathedrale Notre Dame uit 1144 en naar de plek waar Jeanne d’Arc op 30 mei 1431 verbrand is. De kathedraal is nog steeds aan renovatie toe. Erg veel afgebrokkelde stukken, maar de gebrandschilderde ramen zijn prachtig. Door de Rue de Gros Horloge gelopen waar aan het eind de Iglesia Jeanne d’Arc gebouwd is naast de plek waar zij op de brandstapel verbrand is. Naast de kerk een overdekte markt. Op de CP die op een eilandje in de Seine ligt hoorde we de treinen over de brug denderen. We hebben daar geen last van gehad, nachts reed er geen trein.

28/11 Vertrokken naar de CP Driebeek in Gentbrugge en vandaar naar huis bij elkaar 481 km. We waren om 8.30 uur vertrokken. Erg koud in de camper, buiten 11 gr. Voor het eerst droog weer onder weg. In Lille naar de Liddl voor wat boodschappen en wijn, het is daar veel voordeliger dan in Nederland. Bij de grens Frankrijk-België was er controle van douane en politie. Deze stonden er in gevecht tenue met van die grote geweren. Nog steeds nodig n.a.v. de aanslag in Parijs. Onze reis ging snel we waren al om 14.00 uur op de CP Driebeek. Dit was een gratis mix parking naast de N40 bij een groot Sport complex met een cafétaria, een play beach een overdekte kinder speeltuin waar je van de wc gebruik kon maken en wat kon drinken. Bij het oprijden van de parking had je in de hoek rechts een loosplek voor vuilwater. Wij hebben daar het toilet ook geloosd. Na wat hebben gegeten en een wandelingetje besloten we na een uur rust de resterende 164 km naar huis te rijden. We waren net in Nederland toen het ging regen en het is daarna niet meer opgehouden. Gelukkig konden we terugzien op een fantastische tijd in Spanje bij broer Dirk met daar zonnig weer.

rein en annette

Fijn weer thuis te zijn toch. Alles vertrouwd en een goed scheerapp. en .......hij komt de goede Sint. Kwade tongen zeggen dat hij tussen de vluchtelingen zat.

Jan en Baukjen

met veel plezier jullie reisverslagen gelezen. Krijgen nog en beetje geschiedenis mee. Foto's van Guadelest waren heel herkenbaar. Wij waren daar vorig jaar om deze tijd.
Groetjes, J & B

aad & tiny

fijn dat jullie weer veilig thuis zijn hopen jullie snel weer te zien. groetjes van ons.

Anne Marie en Arjen

Fijn dat jullie nu ook zo genieten van het reizen op land. Jullie schrijven er zo enthousiast over en voor ons is het heel leuk om te lezen hoe jullie de landen waar je bent ervaren
Groetjes Anne Marie en Arjen

Rein en Annette

Beste Jaap en Diana, erg leuk, jullie reisverslagen en foto's. Hebben jullie nu een wegenkaart van Lidl i.p.v. een vaarkaart?