JaapEnDiana.reismee.nl

Zomer campertrip 2016 deel 6

Verslag zomertrip deel 6

Vrijdag t/m zondag 29-31 juli

Na het gebruik van de sanizuil in Neuburg op weg naar Burgbernheim. De gratis CP met muntenzuil voor elektrisch en water, lag tussen het dorpje en een mooi wandelgebied. We stonden naast een biergarten met minigolf, aan de overkant een bijentuin met fruitboompjes en doolhof en om de hoek een zwembad met ligweide. We konden niet beter staan om ons te vermaken. Het dorpje door gewandeld dat niet groot was, het bezat net 3000 inwoners. Nadat we bij de Tourist Info een kaart hadden gehaald, zijn we een paar aardige historische gebouwen gaan bekijken. Op de Kapellenberg een indrukwekkend monument voor de gevallene uit de WO I en WO II. In het dorp een warme bakker waar je heerlijk koffie kon drinken.

Wij hebben uiteraard het zwembad bezocht, intree E 2,50 en je kon er douchen voor E 1,50. De douche was ook te gebruiken zonder dat je naar het zwembad ging. We zagen dit camperaars doen die in hun ochtendjas er naar toe liepen. We zijn ook in de bijentuin geweest en we konden het niet laten om het doolhof te doen. Toch een paar keer verkeerd gelopen maar het middelpunt toch gevonden. Ook het achter de CP gelegen wandelgebied was erg mooi. Leuke landschappelijke meertjes en er waren diverse bijzondere bomen en struiken geplant. Ook vele vogels zaten er in het bos. Er waren een aantal wandelingen uitgezet van 1 tot 9 km. We hebben in Burgbernheim 3 leuke dagen gestaan met warm weer. Gereden 126 km

Maandag/dinsdag 1-2 augustus

Vanmorgen voor we weggingen heeft Jaap de waarde in zijn bloed opgenomen en doorgegeven via internet aan de trombosedienst. Het was weer schrikken want de waarde was 1.2 terwijl het tussen 2 en 3 moet zijn. We snappen zelf niet waar dit nu inzit dat het zo laag is. In ieder geval deze week meer pilletjes slikken om zijn bloed dunner te maken om de stolsels in zijn longen op te lossen. We zijn vandaag terecht gekomen in Klingenberg aan de Main. Een leuke CP bij Sonja’s Mobilhomehafen aan het water voor E 9,50 incl. elektrisch p.d. toilet legen gratis en spoelen kon met een gieter uit de regenton. De eigenaar heeft een zwarte lijst (kentekens) van wanbetalers in het aanmeldingsbureau hangen. Toen we aankwamen heerlijk weer en we konden de boten langs zien gaan op weg naar de sluizen. Veel Nederlandse binnenvaart die langs kwamen. Op de hellingen wijngaarden waar meestal witte wijn van geproduceerd werd. Ook in het verleden waren er in de omgeving een aantal kolenmijnen. Het centrum ligt op 300m, de bakker op 500m. Mooie fiets tocht langs de Main. Aan de overkant, met de fiets te doen, een Lidl en Aldi. Gereden 132 km

De volgende dag werden we wakker van de regen en het bleef ook heel de dag regenen. In de middag toch in de miezer regen naar het dorp gewandeld. Een aantal historische gebouwen gezien en een wijnwinkel met speciale witte wijnen. In een konditorei lekker koffie gedronken. Veel gelezen deze dag.

Woensdag 3 augustus

Nog steeds regen bij het opstaan. Op weg naar Bad Camberg. Een kleine historische plaats met wederom een gratis CP met sani zuil, water E 0.50 en elektrisch E 1,- kW. In de beschrijving op campercontact stond dat het er verwaarloosd uit zou zien. Wij vonden dat niet, de mix parking zag er goed uit en lag in een rustige buurt. Een bord gaf aan waar de campers (8x) konden staan, er stonden twee grote afval bakken en voor flessen, papier en plastic aparte containers. Wel liepen er honden uitlaters omdat het nogal groen in de omgeving was. Ook nu weer in de middag een wandeling gemaakt in de regen, we wilden toch wat van het historisch plaatsje zien. Een wandeling door het Kneipp park, waar vele kruiden werden geteeld voor de oliën, hebben we niet gedaan. Gereden 118 km

Donderdag 4 augustus

We wilden nog een dag blijven om evt nog door het park te wandelen. Maar weer regen dus besloten te vertrekken. We gingen naar het plaatsje Düren waar een CP net buiten de stad lag. Deze koste E 9,- incl. elektrisch en de sani zuil gratis. Wel ging op 22.00 uur de poort dicht tot de andere morgen 07.00 uur. Onder weg langs de Rijn gereden en via Koblenz richting de Ruhr om hier te komen. Onderweg twee keer bij de Mac gestopt voor koffie en een patatje. Bijkomstigheid, ze geven gratis gesponsorde leuk gekleurde cocacola glazen bij een duo koffie of een Mac menu weg. Toen we er twee kregen gingen we gelijk maar voor de rest. Ondanks dat het in de loop van de dag droog werd zijn we niet naar het stadje gelopen. Dit was geheel nieuw gebouwd, in de oorlog was het met de grond gelijk gemaakt, we zagen veel winkels toen we erdoor reden niet erg interessant. Gereden 179 km

Vrijdag 5 augustus

We wilden nog naar een stadje in Duitsland voordat we naar huis zouden gaan. We veranderde van gedachten toen het weer er dreigend uitzag. We gingen richting Schijndel in Noord Brabant waar we de firma De Wit gingen bezoeken. Een grote campingwinkel voor caravans en campers. We vonden er wat sluitingen voor de raamhoren, er waren er 2 afgebroken. Gelijk een stevige camping tafel gekocht en een vliegengordijn, genaamd kattenstaarten, voor de deur. We hadden een leuke gekleurde hangen maar deze voldoet niet. Onderweg werd het steeds warmer en de zon ging schijnen. Na de lunch in het lunchcafé van de campingwinkel, besloten om door te rijden naar huis. We hebben een leuke trip door Polen en Duitsland gemaakt. Polen is nog niet zo ingesteld op camper plaatsen maar Duitsland des te meer. Het land Polen is op ons overgekomen net als Nederland. Goede huizen, de mensen goed en modern gekleed en ze reden net als bij ons in de mooiste auto’s rond. Wat doen al die Polen dan bij ons, bij navraag leerde dat voor het geld. Ze verdienen in Nederland n.l. 2 ½ keer zoveel voor eenvoudig werk als in Polen. Je rijdt bij ons vandaan met de auto in één dag naar Polen, zodat ze daar met het verdiende geld van hier, erg goed kunnen leven. Overal waar we kwamen aardige mensen die wel een praatje maakten en soms tips aan ons gaven voor de camperaar. Zowel in Polen als in Duitsland deden we boodschappen bij de Lidl en de Netto. Deze supermarkten waren een stuk goedkoper dan in Nederland. Hoogte punt was toch wel ons bezoek in Polen aan Auschwitz, erg indrukwekkend. We hadden nog een kleine route door het Reuzengebergte in Tjechië gepland. Daar van afgezien door het soms slechte weer dat we onderweg hadden. Gereden 248 km.

Leendertboudesteijn@Gmail.com

Welkom thuis na een mooie reis! Nu nagenieten en benieuwd wat de volgende reis gaat worden.... Wat is reizen toch een fijne manier van leven. grt!! Xx

H de Weert

Heb jullie trip met veel plezier gevolgd. Leuk verhaal en mooie foto's