JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaarsvakantie 2021 wk1

Voorjaars vakantie 2021

Week 1

Nadat wij een lange tijd niet hebben geschreven op ons web, schrijven we nu een overzicht van wat we beleefd hebben de afgelopen maanden. Afgelopen winter ben ik hersteld van de gekneusde voet die ik in september in Valkenburg had opgelopen. Het heeft een aantal maanden geduurd voordat ik weer een schoen aan kon en erop kon lopen. Daarna heeft Jaap een aantal maanden gerevalideerd na zijn polsoperatie. Hij had een botsplinter die operatief is weggehaald. Het gevoel in zijn rechter hand is nog niet geheel terug maar dat moet volgens de chirurg wel goed komen. Ik heb zelf na een controle bij de dermatoloog 2 huidplekjes laten weghalen, die goed genezen zijn. Nu in de coronatijd kwam het e.a. goed uit.

Ondanks dat de weersvooruitzichten niet denderend zijn gaan we er toch met de camper op uit. Eerst naar Dordrecht waar we op 31 maart een afspraak hadden bij Zizo Campertechniek. Onze Satenne tv schotel zou hij afstellen. Nu de man is een halfuur bezig geweest en kon hij niet afstellen. Wij hebben de rekening nog uit 2019 waar hij gekocht is dus gaan we nu een afspraak maken om hem daar na te laten kijken.

We zijn van Dordrecht naar Breda gereden. We zijn naar de Nijverheidsingel gereden waar een Parking was voor campers , 51.587824, 4.763730, langs het water en vlakbij het centrum. Geen voorziening alleen een vuilnis bak betaald in de gele automaat E 4,- voor 24 uur.

Op 1 april naar Oosterhout gereden. We kwamen terecht op een Parking bij een sportveld, 51.634988, 4.845531, langs het Wilhelminakanaal. Overnachten gedoogd, geen voorzieningen wel een vuilnisbak. We stonden heerlijk rustig. Vandaar zijn we op de fiets naar vrienden Huub en Ria gegaan. Huub was in onze ogen wat vooruitgegaan na zijn hersenberoerte. Hij rijdt nu in een scootmobiel. Na wat boodschappen bij de Jumbo terug naar de camper.

Op 2 april gebeld naar Minicamping de Zandley in Udenhout waar we voor de paasweek gereserveerd hadden. We konden 1 dag eerder komen. De beide paasdagen zouden we dochter Astrid en de kleinkinderen op visite krijgen, Tweede Paasdag zouden vrienden Fred en Gerda langskomen. Dus we kwamen langs Waalwijk waar we de Ah zagen en hebben wat voorraad ingeslagen. Wat gebeurd, bij inschrijven op de camping meld ik netjes dat we visite krijgen. Wat zegt de vrouw er mag maar 1 bezoeker komen volgens de coronaregels. Ik wist dat wel maar er totaal niet aan gedacht. Afijn iedereen afgebeld, viel natuurlijk tegen. Afijn wij hoeven voorlopig geen boodschappen te halen.

Op zaterdag 3 april de voortent opgezet die wij van de vorige camper nog hadden bewaard. Hij paste precies en omdat het nog koud werd toch wel lekker om bij zon ff “buiten” te zitten. We hebben een mooie plek die over het Brabants Landschap het natuurgebied De Brand uit kijkt. In de middag een fiets tochtje rond Udenhout gemaakt. Best nog druk met fietsers en diverse winkels waren open. Bij de snackbar en restaurantjes kon je koffie halen. Evt kon je ook maaltijden bestellen en laten bezorgen op de camping.

Eerste en tweede paasdag 4-5 april werd het kouder zo rond 6 gr. Met regen, sneeuwbuien maar ook af en toe de zon. Met flinke windstoten in het vooruitzicht hebben we de voortent tussen de buien afgebroken. We weten nu in ieder geval dat hij prima past. We hebben 1e paasdag nog een fiets tochtje gemaakt maar dat was erg koud met een gure wind. 2e Paasdag hebben we een wandeling gemaakt door het natuurgebied. Maar een uurtje gewandeld precies tussen de buiten door. Verder vermaken we ons met puzzelen, lezen en ’s avonds tv kijken op de laptop. We hebben hier gratis wifi dus hoeven we niet de hotspot van de telefoon te gebruiken. Verder lazen we dat we ws aankomende de week de oproep voor de coronaprik kunnen verwachten. Dochter Astrid houd het in de gaten en we kunnen online een afspraak maken.

Ineke Elswijk

Gezellig dat jullie er weer op uit zijn getrokken en direct ook al een verslagje ervan online gezet hebben. Jammer van jullie bezoek maar tis weer effe niet anders he? Veel plezier de komende dagen. Geweldig dat jullie de eerste prik kunnen komen halen!!! Yippy!!!!

jantje

Het is weer een mooi verslag diana hoop plezier verder

John en Anneke van Opzeeland

Hoi jongens, wat leuk weer wat te horen! Wij zitten in de Dordogne, gisteren 27 graden, maar ook hier wordt het koeler. Vandaag 21 gr. Maar wel veel zon. Ook hier confinement, maar niet zo streng als bij jullie. Over een paar weken verkassen we naar ons huis in Spanje. Moeten wel overal testen doen, maar hebben het er wel voor over.
Een lieve groet,
J&A.

RIA

Hallo Diane, het is weer als vanouds,de nodige uitstapjes gemaakt,ik ben benieuwd of jullie het volhouden met dit weer.Nog fijne dagen en tot ziens.

Astrid

Nou het is idd wel erg koud nu met sneeuw hagel en regen. Maar ik zie dat jullie je goed vermaken. Nog veel plezier.
xxxx

Ina en Henk

Nederland is ook hartstikke mooi! Alleen raar weer. Hoop dat jullie een fijne reis maken. Groetjes InaHenk

Marco

Leuk Diana dat je weer wat op je blog zet en jullie ervaringen delen. Fijn dat voet èn hand weer wat beter zijn. Ik kom niet meer toe aan bloggen, maar pak wel de camper. Met die mooie dagen rondje Zuid Ned. gedaan van Limburg, via Brabant en Zeeland terug naar Dordrecht. Wat is Nederland toch mooi! En soms ook lekker warm! Net op tijd terug voor hagel en kou. Nog veel plezier!

Jan en Baukjen

Hoi Diana en Jaap,
Jullie zijn er maar weer vroeg bij. Temperatuur mag wel wat hoger. Onze boot is 1 april weer te water gegaan, maar wij zijn vanwege het weer na een paar dagen naar huis gegaan. We hebben sinds kort weer zelf een huis en wel in Leeuwarden. Corona heeft ons denken veranderd en we wilden daarom een vaste plek om op terug te kunnen vallen.
Wensen jullie een mooie tijd met de camper.