JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaarsvakantie 2021 week 3

Voorjaarsvakantie 2021

Week 3

Op 10 april gingen we de camping verlaten. We kregen 8% laagseizoen korting. Dat was meegenomen alhoewel de paasweek was voor ons doen vrij duur n.l. p.n. E 22,50. Je had er wel van alles voor, mooie plek met elektra en een aantal waterpunten in de buurt, schone wc’s en douchen, je kon er wassen, je kon de elektrische fietsen stallen en opladen, een klein winkeltje, je kon er je lege gasfles omruilen, je kon chemisch toilet en vuilwater lozen, er waren speeltoestellen voor kinderen, helaas i.v.m. de corona was de recreatie ruimte gesloten. De fam. Kroon is erg aardig en gaven al snel mapjes voor wandel en fietstochtjes. We zijn op zoek gegaan naar overnachting plekken uit de app park4night, dikwijls gratis gedoog plaatsen of camperplaatsen tegen een redelijk tarief.

Eerst naar de AH in Echt met een ruime parkeerplaats voor de camper. Voor een week voorraad in geslagen. Daarna reden we naar een gratis Parking aan de Maas bij de Bunkerhaven in Maasbracht, 51.154248, 5.885907. Geen voorzieningen maar een mooie plek, alhoewel het de gehele dag regende en we niet buiten zijn geweest. We zagen vele binnenvaart schepen langskomen. Lekker rustig geslapen maar dat is geen wonder met de avondklok om 22.00uur.

Op 11 april naar vriendin Nanda en kinderen Danae en Noha, in Maastricht. Het weer was wisselvallig en het werd maar 8 gr. We zagen haar moeder nog en hebben gezellig de middag bij hen doorgebracht. Jaap heeft voor haar een nieuwe kraan in de keuken gemonteerd. Ze had lekkere hapjes voor ons gemaakt en een lekker soep gekookt. Haar eigengemaakte witte wijn was heerlijk. Luna de poes kon ons nog kwam lekker op schoot en kopjes geven.

Bij haar vandaan zijn we naar een gratis Cp , 50.934714, 5.788938, bij Landgoed Genbroek in Beek gereden. De twee camperplekken waren voor ons te klein, maar er net naast kon je goed parkeren. Er was een vuilnisbak aanwezig. Bij aankomst ging de zon schijnen was het gelijk aangenaam.

De volgende ochtend hebben we een mooie wandeling om het landgoed gelopen.

Het Landgoed Genbroek werd reeds in 1381 genoemd als een grootleen van het Huis Valkenburg. Het heeft daarna verschillende eigenaren gehad. Tot 1997 was het bezit van de bekende familie Regout van de porselein- en tegelfabriek Mosa. Daarna was het kortstondig bezit door de gemeente Beek, de boven verdieping is verbouwd tot appartement en kwam het Landgoed in bezit van verschillende eigenaren.

De tuin is een Engels landschap tuin en is onderdeel van het Kelmonderbos dat onder natuurmonumenten valt. Er zijn in het park mooie vijvers met een fontein en naast het landgoed staan twee 19e -eeuwse volières.

Naast de stenenbrug in het bos over de Keutelbeek zit 19e -eeuwse ijskelder opgenomen in de heuvelpartij van het hellingbos. De ingang van de kelder is thans geheel volgestort met aarde.

Na de wandeling zijn we naar Gilze gereden. We wilden daar aan op een leuke P gaan staan aan een meertje, helaas was de camper te groot voor deze parking.

Na de lunch naar Bergen op Zoom gereden naar de gratis Cp, 51.487222, 4.277075, aan de Binnen Schelde. Je kunt een stukje verderop bij het zwembad vuil water- en chemisch toilet lozen. Er is een watertap maar daar staat bij dat het geen drinkwater is. Het weer inmiddels wel koud zo 8 gr. Wel heel de dag zon.

Op 13 april met de fiets rond de Binnen Schelde gereden. Het was er druk met fietsers en wandelaars. Onderweg bij kanonnen van De Waterschans gestopt. Het waren de gerestaureerde restanten van een verdediging bastion die in 1584 de haven van Bergen op Zoom moesten beschermen.

Onderweg zagen we veel vogels en ganzen bij de rietkagen van het Zoommeer. Bij een strandtentje koffie gedronken buiten op een bankje. We hebben weer leuk gestaan op deze Cp. In normale tijden kun je lekker met de fiets naar het centrum op een 10 minuten. Strand en kebab zaakje voor de deur, een Mac achter ons waar we gratis wifi van konden ontvangen op de laptop.

Op 14 april naar Nieuwe Tonge om vrienden Leendert en Marian te bezoeken. Een leuk weerzien en we konden nog bij hen in de zonnige tuin zitten. We zijn nog naar Battenoord en Herkingen gereden waar we een huis bekeken waar zij zin in hadden en het leuke motorbootje dat Leendert gekocht had. We konden overnachten bij hen in de straat. De omgeving van Goeree Overflakkee is landelijk en leuk om te zien. Er staan diverse bollenvelden in bloei.

Op 15 april naar Ooltgensplaat waar we aan het Galathese haventje konden staan. Uitzicht op het Volkerak en naast Paviljoen Sluishaven, helaas gesloten i.v.m. corona. De Cp had alle voorzieningen + wifi voor E 17,- p.d. Het geld werd contant geïnd door de beheerder die in het Paviljoen verbleef. In de buurt niets te krijgen dus inslaan voordat je hier komt. Wel in de omgeving mooi fietsen.

We gingen op 16 april naar Oudorp voor een overnachting in Drive in-Camperpark met een fietstocht, daarna weer naar huis. Op het Camperpark alle voorzieningen, goede douchen en wifi. Ondanks het wisselvallige weer een leuke vakantie gehad met de camper en nog veel gezien. Als we thuis komen gaan we beiden op 21 april de 1e vaccinatie halen. Niet dat we meteen los kunnen gaan maar zelfs een week na de 1e vaccinatie is de kans dat je door besmetting in het ziekenhuis belandt al sterk afgenomen. We moeten ons nog wel aan de maatregelen houden en daarbij hoort ook het mondkapje dragen. We houden de camper voor de deur zodat we met mooie dagen erop uit kunnen trekken.

Gerrie en Wim vd Linde

Weer mooi verhaal en foto,s van de camper op mooie plekken.
Groetjes en succes met de prik ???‍♀️

RIA

Wat weer ‘n mooi verhaal,te veel om alles te onthouden.En geen nadelige gevolgen gehad van de vaccinatie?Groeten van Huub en mij.