JaapEnDiana.reismee.nl

Najaar Spanje 2021 periode 3

Periode 3

Van maandag 13 t/m vrijdag 17-9 hebben we op Camping Alegria in Benicarló gestaan. Deze Camping heeft alle vz incl. zwembad en een gezellige bar- restaurant. De mooie camperplaatsen zijn afgebakend en hebben een waterkraan, echter geen drinkwater deze staan op een paar strategische plekken. Wij stonden er met vele Hollanders die er o.a. hun vakantie doorbrachten. Vanaf de camping liep je zo het strand op.

Benicarlo is met de fiets 10 minuten rijden. Je hebt er Lidl, Mercadona en restaurantjes. Wij hebben veel gefietst naar o.a. Benicarló, Peñiscola en Vinaros. In de middag dan relaxen op het strand.

Dochter Astrid, broers Henk en Dirk kwamen ons ophalen op de verjaardag van Astrid. Henk en Astrid waren op vakantie bij broer Dirk in Oropesa. We zijn gaan eten in Peñiscola en hebben een wandeling gemaakt. Wij waren al een aantal malen in Peñiscola geweest. Deze keer niet naar het hoog gelegen Kasteel van Pappa Luna (een paus die daar heen verbannen was), we waren daar al eens geweest. Het kasteel met de leuke straatjes omhoog is zeker een bezoek waard.

Peñiscola is de geboorteplaats van een illustere figuur de Wolfskoning ‘Mohamed ben San, Aben Mardanis (1124) die erin slaagde het moslimrijk te behouden in het zuidoosten van het Iberische schiereiland tegen de Berber indringers en de schrijver Ali Albata. Deze greep in bij de onderhandelingen met Koning Jaime I.

Ondanks de heerlijk temperatuur van rond de 30gr. Afgelopen week 2x een fikse onweer bui gehad die na een uur alweer over was. Hierna koelde het af naar zo 26-27gr. ook niet verkeerd.

We zijn van de camping op 17-09 naar een gedoog plek, 40.41813, -0.43648, bij het strand van Benicarló gaan staan. Geen vz wel vuilnisbak en 15m verder een douche op het strand. We hebben iedere dag wel gefietst en lekker op het strand gezeten. We zijn nog naar de oude kerk in Benicarlo geweest de Sant Bartomeu. Deze barokke kerk is ontstaan in 1392 en valt onder het bisdom Tortosa. Van binnen niet kunnen bekijken, er was een dienst aan de gang. Voor de kerk staat het Monument Llauradors, een mooie fontein opgedragen aan de boeren.

We hebben bezoek gekregen van oud collega Gerard Braber en zijn vrouw Jeanette. Gerard heeft geholpen de vlam van de ijskast schoon te spuiten met lucht. Jaap kon niet bij de brander, als we thuis zijn moeten we de brander na laten kijken. Voorlopig doet de ijskast het weer prima. We hebben gezellig over en weer met elkaar wat gedronken.

Op 20-09 zijn we naar Oropesa gegaan voor een bezoek aan broer Dirk daarover volgende keer meer.

jantje

Het is weer een pracht verhaal zus

Rein en Annette

Zo te lezen vermaken jullie je prima, gezellig samen met de familie. Veel plezier van ons beiden toegewenst!

Gerrie en Wim vd Linde

Gezellig met de familie, weer fijn elkaar te zien.
Nog een fijne tijd, en we wachten op je volgende verslag.

Fred en Gerda

Hallo overgrootouders, gefeliciteerd met jullie tweede achterkleinkind.wat een rijkdom. Nog even wachten om het vast te mogen houden. Even geduld.
Een hele fijne tijd bij je broer.

Jule Winkel

Zo te horen hebben jullie het super naar je zin. Lijkt ons ook prachtig om van alles te gaan bekijken. Ook fijn dat jullie daar nog zo veel mensen tegen komen die je kent. Weer even een gezellig onder onsje. Ga nog lekker verder genieten en zie jullie volgende verhaal weer. Gr Jule en Marga. ??⛱️???☀️☀️☀️☀️☀️