JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaar Spanje 2022 periode 1

Voorjaar Spanje 2022

Periode 1

We beginnen met het e.a. te vertellen, dit is voor degene die er nog niet vanaf weten, dat wij ons huis hebben verkocht. Het kwam in een stroomversnelling toen wij in oktober van Ooms Makelaar een huur huis aangeboden kregen. Dit n.a.v. het inschrijven op een nieuwsbrief bij de bouwer Brookland. De bouwer had de 39 woningen, kleinschalig project van 2 gebouwen, in het centrum van Spijkenisse overgedragen aan Ooms Makelaar om deze te verhuren. Wij lieten Ooms komen om een waardebepaling van ons huis te laten maken en de verkoop was een feit. Het huis werd in 1 week verkocht en de koper wilde het z.s.m. hebben. Dus 17 februari kwam bij ons de verhuiswagen voorrijden en alles ging in de opslag. Op 21 februari was de overdracht en zijn wij bij onze dochter Astrid ingeschreven want de nieuwe woning komt w.s. eind april gereed. Het nieuwe adres wordt t.z.t. Nachtegaalstraat 18, 3201 VL Spijkenisse.

Wij vertoeven nu in de camper en gaan naar Spanje onze broer bezoeken en wat rondtrekken. Van 17 tot 21 februari stonden wij in het centrum van Spijkenisse op een camperplek aan de Vredehofstraat á E 2.10 p.d. Wij stonden daar storm save want de stormen Dudley, Eunice en Franklin kwamen over ons heen en gaf geen aanleiding om met de camper te gaan rijden. We stonden niet erg mooi, tussen een aanhangwagen met marktmateriaal, patat?marktwagen en achter ons een container met bouwmaterialen, wel save.

Op maandag 21 februari, na 3 dagen storm en regen vertrokken. Eerst een gasfles Primagaz halen bij de Praxis, het bleken er 2 te moeten zijn alle 2 leeg. Bij de lpg pomp hadden we geen passende nippel. Afijn niet voorradig bij de Praxis in Spijkenisse, Hellevoetsluis en Brielle. We hebben ze tenslotte bij een Gaswinkel in Gorkum kunnen krijgen.

Toen naar België naar de gratis CP in Blegny Mine (50.685496, 5.722894) met vz (lozen en watertappen). Elektrisch betaald E 2,- voor 12 uur. De mijn is te bezoeken alleen in de zomer periode. Naar het centrum voor restaurantjes en supermarkt is 25 minuten lopen. Temperatuur over dag 9 gr. nachts werd het 4 gr. We stonden er met 5 campers.

Op dinsdag 22 februari een flink eind gereden 557km met veel wind en regen en kwamen in Frankrijk aan in Seurre. De Camping Car Park (CCP), 47.002045, 5.144459, had alle vz incl elec. maar was nog al modderig van de vele regen. Wifi ontvangst slecht. De cp lag mooi naast het haventje, geen weer voor een wandeling, we stonden er met 8 campers en het was 8 gr.

Woensdag 23 februari wederom 410km gereden v.n. over de autoroute. We hadden het idee zo snel mogelijk naar het zuiden. Het werd steeds zonniger en we kwamen aan op de CCP in Remoulins, 43.937897, 4.55513 alle vz incl. elec. en goede wifi. We betalen op de ccp, de organisatie waar we lid van zijn, gemiddeld tussen 10 en 12 Eur p.d. Met lekker zonnig weer bezocht het aquaduct, Pont du Gard, uit de 1e eeuw gebouwd in slechts 5 jaar. De brug met 3 verdiepingen voorzag de 20.000 inwoners van de oude stad Nîmes van water. De bouw van ‘s werelds hoogste Romeinse brug was een uniek hoogstandje voor die tijd. De rivier de Gardon gaf in de zomer water pret. Wij betaalden E 9,- intree maar daar kon je ook nog voor naar een park als je de brug over liep naar een uniek natuur gebied. Waar de geschiedenis van de brug bekeken kon worden. Wij konden bij de camper nog genieten met 18 gr in de zon.

Op donderdag 24 februari naar een CCP in Laroque de Albéres, 42.525047, 2.935702, aan de voet van de Pyreneën. Met alle vz in een klein bos en op 500m van de winkels. We konden wederom in het zonnetje zitten met 18gr (in de schaduw slechts 14). Naast ons stonden Nederlanders die voor het eerst naar Spanje gingen. Wat wetenwaardigheden uitgewisseld.

Op vrijdag 25 februari de grens naar Spanje over. De autopista is tolvrij dat schiet op. Wel met veel wind de Pyreneeën over. Eerst naar het Commerciële Centrum in La Jonquera 42.40036, 2.88078. Prachtig winkelcentrum met een super grote supermarkt waar we een serano ham, diverse alcoholische dranken etc. hebben ingeslagen. Op de parkeerplaats achter het centrum zagen we een aantal campers staan die daar overnachten, dat is gedoogd.

Wij vonden via Campercontact voorbij Gerona een 10 minuten van de snelweg een agrarisch bedrijf Mas Bes in Salitja, 41.907218, 2.742496 met een CP voor E 5,- met alle vz en elec. Helaas gaf de elektriciteit weinig power nadat de Cp volstond.

Prachtige plek landelijk gelegen en de boerderij met een winkel met streekproducten, groente en vlees. De dieren hoorde je wel maar was leuk om te bekijken. Nog buiten kunnen eten daarna verdween de zon en werd het 14 gr. Tijd om ons web te vullen. De foto’s zullen wat minder zijn dan andere keren, daar we op veel plaatsen komen waar we al eerder geweest zijn. Volgende keer weer meer.

jantje

Mooi verslag weer zus en zwager

ally romeijn

Weer genieten van jullie verslagen over de bij ons erg bekende gebieden, plaatsen. Goede reis en geniet

Gerrie en Wim vd Linde

Na gedane arbeid…. ?? Nu veel reisplezier gewenst.
Geniet ervan en vooral van hogere temperaturen ☀️☀️

RIA.

Jullie zijn weer heel druk bezig geweest,,maar weer lekker op stap,wij zijn ook vier weken in Torrevieja en Rojales geweest.Maar is helemaal verkeerd gegaan, en de relatie is nu verbroken.Het was de slechtste gok die we konden maken.Maar ik wens jullie nog ‘n hele fijne tijden heel veel succes in jullie nieuwe woning.GroetjesRIA.

Astrid

heerlijk hoor lekker genieten na al de drukte en hectiek van de laatste tijd. Dirk de groetjes en veel plezier. xxx