JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaar Spanje 2022 periode 2

periode 2

Op zaterdag 26 februari een stuk landinwaarts gereden. We zijn naar een P gegaan bij een kloostergemeenschap, 41.379679, 1.079077, gedoog voor overnachten. Wij stonden er met 10 campers, geen vz wel een vuilnisbak. We reden door een prachtig gebied.

Het klooster, (intree E 9,- voor 2 personen 65+ prijs) ook wel Monestir de Santa Maria de Poblet genoemd is een cisterciënzer klooster en ligt op het grondgebied van Vimbodi. Het werd in 1151 opgericht door monniken uit Frankrijk. Het wordt gedeeltelijk nog gebruikt door monniken die naast het klooster wonen. Wij vonden het het klooster nogal kaal maar wel goed onder houden. In de winkel kon je producten kopen die door de monniken gemaakt zijn.

Zondag 27 februari naar Camping Allegria del Mar, 40.42605, 0.43723, in Bénicarlo. De camping ligt aan het strand heeft alle vz voor E 21,- p.n. met korting Anwb NCK kaart. Heerlijk ’s middag in de zon gezeten met 20 gr. en nog bij het strand wezen kijken.

Op maandag 28 februari naar Camping Didota in Oropesa, 40.12098, 0,15853. Deze camping ligt ook aan het strand, heeft allerlei activiteiten en een redelijk restaurant. Met korting Anwb is het hoe langer je blijft hoe goedkoper het wordt. Wij hebben voor 8 dagen geboekt daar wij naar broer Dirk gaan die in Oropesa woont en we de camper niet ergens onbeheerd achter willen laten. Wij betaalden E 14,13 p.d. De camper schoongemaakt, de was verzamelt en ‘middags kwam Dirk er al aan op zijn scooter en hebben we in het restaurant wat gegeten en koffie gedronken.

Dinsdag 1 maart kwam verhuurbedrijf Josmar Rent a Car een huurauto brengen. Wij hadden die via de receptie besteld voor 1 week. Tel +34630816218 mail info@grupojosmar.es De auto ingeladen en naar broer Dirk. Na uit laden en de was in de machine naar het zonnig plein gelopen voor de koffie.

Op woensdag 2 maart naar natuurgebied Desert de les Palmes. Prachtig gebied dat ons leidde naar het kerkje Ermita les Santes. We reden 17 km +/- 30 min. van af Oropesa. Het heiligdom is gewijd aan Llucia en Agueda. Om de kerk te bezichtigen moest je een sleutel halen bij het stadhuis in Cabanes, wij hebben dat niet gedaan. De fontein met water dat naar een bassin liep waar vroeger in werd gewassen, is op 1 mei 1993 gerestaureerd middels betegeling. In de zomer kun je beneden bij de tuinbanken een versnapering gebruiken. Bij terug keer in Oropesa naar La Concha Beach voor een drankje op een terras.

Donderdag 3 maart. Naar Peniscola het leuke stadje met boulevard en groot strand. Wij zijn naar de oude stad op de berg gelopen waar je allerlei leuke winkeltjes en terrasje hebt. Het stadje wordt gedomineerd door de 14e -eeuwse burcht Castelló de Papa Luna. Dit was de thuis basis in 1411 van tegenpaus Benedictus XIII (Papa Luna). De tuinen, het arsenaal en de basiliek hebben wij al eens eerder bezocht. Op het terras voor de koffie was het een 20 gr. Bij de boulevard naar een kebab zaak voor het eten. Volgende keer weer meer.

Geert en Ine

Lekker bezig jullie. Ook goede move naar huurhuis!!
Wij op Kreta. Op de boot. Jullie kennen ons comfortabele huis. In de stad en toch m.o.m. buiten. Geniet van het reizen. Groetjes.

jantje

lekker genieten hoor gr van hier

Gerrie en Wim vd Linde

Goede actie.. plekje voor de camper en bij Dirk een huur auto om mooie plaatsen te bekijken.
Geniet ervan! Veel plezier.

Ria

Weer genoten en mooi weer.En gezellig bij de familie geweest.wens jullie nog ‘n fijne tijd.Ik had die beeldjes van jou verkocht en ben nu nieuwe aan het maken.Groetjes RIA.