JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaar Spanje 2022 periode 4

Voorjaar Spanje 2022 periode 4

Vrijdag 11 maart eerst de camper van binnen een schoonmaak beurt. Daarna met de fiets naar het strand voor de koffie en bij de Spar boodschappen gedaan. In de middag uit eten bij het restaurant op de camping. Wij zagen dat je ook pizza’s kon afhalen. Vandaag zon en bewolking 20gr.

Op zaterdag 12 maart met de fiets naar Xareco waar de Cajamar bank de minste provisie rekent voor het opnemen van geld. Wij hebben betaald van E 1.95 tot E 3,95 bij verschillende banken. Het zou verboden zijn om provisie te berekenen maar dat weten ze in Spanje denk ik niet. Daarna naar de grote supermarkt Mas y Mas, wat had deze winkel veel keus. Daarna nog ff het dorp in gefietst om de kerk te bekijken.

Zondag 13 maart naar een cp Camper Cala Finestrat (Benidorm) 38.533598, -0.173651. Net als voorgaande cp’s ook hier weer gereserveerd. De cp was voor zien van alle vz en gemakken zoals wc’s, douchen, wasmachines á E 4 en droger E 3 en dat alles voor E 12,- p.d. + evt. el. E 4,-. In de omgeving veel restaurants en op 1,1 km een Lidl, Carrefour en een groot WC La Marina. De Aldi zat aan de overkant van de cp. Dus we konden kiezen waar we de boodschappen haalden. Naar het strand van Finestrat 1,2km wel de berg af. Met de e-bike geen probleem, het was ook goed te lopen. Bij aankomst kwam de eigenaar gelijk vragen of we een grasmat voor de camper wilden. Het was zonnig met 22gr. dus nog lekker buiten gezeten.

Van maandag 14 t/m vrijdag 25 maart zijn we op de cp gebleven. In geheel Spanje was het regenachtig, veel wind en er kwam ook nog een wind met Sahara zand over ons heen. Het weer liet niet toe om te vertrekken want het was veelal het zelfde weer als waar wij stonden. De temperatuur daalde naar 14 tot 16gr. Dat staan bij Benidorm beviel ons wel alhoewel er weinig cultuur in de omgeving was. Wel kwam er visite van neef en nicht Arie en Ans Holleman. Zij wisten dat we hier stonden, waren wezen winkelen en kwamen langs. Erg leuk om hen te zien en we zijn dan ook bij hen een keer langs gegaan in Benidorm waar zij in een leuk appartement de winter doorbrachten. Van hen kregen wij de tip dat er bij de Kutxabank geen provisie werd gerekend voor het opnemen van geld. Verder zijn we op zaterdag naar de markt geweest in de buurt van het strand La Cala. Ondanks de regen toch tussen de buien door gewandeld naar Aldi, Lidl, Carrefour winkel centrum en naar wc La Marina t.o. de Lidl. En een paar keer op de fiets naar Benidorm. Er liep een mooi fietspad naar het oude centrum. Leuk gewinkeld in het oude gedeelte en daar rond gekeken. Koffie gedronken en een paar keer geluncht. Als het erg regende gingen we met de plu koffie drinken bij een Belgisch café Kexk op 600m bij ons vandaag. We wilden toch wel elke dag naar buiten. Onze buren op de cp kwamen uit NL, leuk mee gepraat. Zij waren op weg naar het zuiden en zagen daar overal slechtweer en bleven dus ook hier staan. Zij gingen voor de Apk keuring naar een garage tussen Benidorm en Altea. Op de website van de RDW kun je de garages in Spanje opzoeken waar de Apk gegeven wordt, zij hadden een afspraak gemaakt. Naar het weer gekeken en de vooruitzichten waren niet denderend. Besloten langzaam richting Zuid Frankrijk te gaan.

Op zaterdag 26 maart vertrokken voor een paar dagen Valencia, daar volgende keer meer over.

ally romeijn

Leuk jullie reisverhaal, We zijn nu in NL tot 5 mei 2022.

Ria.

Heb je alles wat je gezien hebt ook opgeschreven Diana,anders kun je het toch niet allemaal onthouden?wij zagen dat het erg slecht weer was daar.nog ‘n fijne tijd.Groeten Huub en RIA.

jantje

was weer een mooi verhaal zus

Jule

Jammer van het weer maar als jullie het maar naar je zin hebben. Op naar het volgende avontuur. ??????

Astrid

Nou gisteren hadden jullie heerlijk weer nu hopen dat het aanhoud. Lekker genieten voor je het weet ben je weer thuis. xxxx

Gerrie en Wim vd Linde

Ook wij hebben Sahara zand gehad..en , voor NL mooi weer ☀️
Geniet ervan, wij (reizen) met jullie mee.
Tot het volgende avontuur.