JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaar Spanje 2022 periode 8

Voorjaar Spanje 2022 periode 8

Op donderdag 21 april zijn we na Cordoba naar een gratis cp in Valdepeñas gegaan. Alle vz 38.77753 -3.39186 gelegen op een industrie terrein aan een trim en speelparkje. Op 10 minuten lopen heb je grote supermarkten w.o. een Liddl. Er stonden nogal wat NL’ers waar we een praatje mee maakte. Jaap kon het niet laten de trim apparaten te proberen.

Vrijdag 23 april naar een gratis cp in Turis 39.389351 -0.697381 met vz. De cp lag niet erg mooi tussen bedrijven maar ’s nachts lekker rustig. We zijn gaan wandelen naar het dorp op 500m en een Consum op 900m. In het dorp wat gedronken op een terras, de eigenares was benieuwd waar we vandaan kwamen en vertelde dat binnen aan de plaatselijke bevolking. Er komen w.s. niet veel toeristen.

Op zaterdag 23 en 24 april naar Castellon de cp bij wc Salera, 39.98027 -0.06528, alle vz + el. + wasmachine betaald. Vorige keer betaalden we E 10,- maar de eigenaar heeft de prijs verhoogd naar E 15,- dit i.v.m. de dure verhoogde elektriciteit. Er stonden nu ook maar 2 campers hij klaagde daarover.

Wij zijn alleen naar WC geweest en hebben daar ook gegeten. Lekker in de zon gezeten met 25 gr.

Maandag 25 april naar broer Dirk voor de koffie. Lekker bij gepraat en daarna naar Peñiscola cp, 40.378636 0.405826, alle vz E 8.40. Je betaalt daar voor de lengte van je camper de onze 6.70m. De cp ligt naast de vlakbij gelegen promenade met strand. Wat gewandeld het werd 23 gr.

Dinsdag 26 april eerst naar de Mercadona om wijn in te slaan, daar na een flinke trip naar Salitja boerderij cp Mas Bes 41.9071 2.74237 met vz + el. E 5,- contant betalen in het winkeltje met streekproducten. Nog een poosje buiten gezeten het werd 22 gr. We stonden met nog 4 NL’rs.

Woensdag 27 april Spanje verlaten. We reden over de prachtige Pyreneeën, waar we de sneeuw nog op de bergen zagen liggen, Frankrijk binnen . We gingen naar Ccp in Alénya, 42.636162 2.98631, met vz + el. +wifi E 13.30. De cp lag naast een camping waar je gebruik kon maken van douchen, zwembad met bar. We hebben alleen een wandeling gemaakt en bij de vlakbij gelegen bakker koffie gedronken. Ook naast de bakker een snackbar met bbq producten en specialiteit gebraden kip.

Van donderdag 28 april t/m zondag 1 mei naar ons favoriete plekje in Sérignan Plage. Ccp 43.269547 3.330927 met vz + el. Het was er drukker dan verwacht dit i.v.m. de mei vakantie. De campings aan de overkant van de cp allen bezet, op het strand niet druk. Alle dagen rond de 25 gr. Iedere dag op de fiets naar o.a. Sérignan met Carrefour en Lidl, markt en gezellige drukte op het dorpsplein met zijn terrassen. Sérignan is een gezellig plaatsje met 6000 inw. Het centrum heeft een leuk plein en achter het plein Halle met visboer, groente en fruitkraampjes etc. Ook een fiets tocht door het Natuurgebied les Orpelliérs en langs de rivier de Orb. Op de campings lekker geluncht, koffie gedronken en ‘s middags geborreld. Bij camping Marin Bleu heb je een kleine supermarkt. Intussen is de bakker t.o. de cp ook geopend.

Wij kregen bericht dat ons nieuwe huis 25 mei opgeleverd wordt. Ook dat onze satelliet schotel, die bij de dealer in reparatie is, ook gereed is dus een planning gemaakt om terug naar NL te gaan. Maakten we in Portugal en Spanje mee dat er demonstraties waren tegen de oorlog in Oekraïne hier in Frankrijk merk je daar niets van. W.s. meer in de grote steden. Volgende keer ons laatste verslag.

Gerrie en Wim vd Linde

Geniet er nog maar lekker van… dan is het ook in NL ondertussen zomers.☀️
Fijn om jullie verslag weer te lezen.
Nog een maandje en dan in het nieuwe huis.
Goede reis ?

Jule

Zo te zien is alles zo goed als klaar bij jullie nieuwe huis. Ziet er mooi uit. Nog even genieten en een goede terugreis. Gr Jule en Marga. ??????????

Astrid

Mooie omgeving hebben jullie weer gezien. En weer onderweg naar Spijkenisse. Kunnen jullie weer in een mooi huis wonen. Tot snel. xxx

Andrea

Weer een leuke reis! Nog even genieten en dan op naar jullie nieuwe onderkomen. Fijne reis nog verder en tot snel. ??