JaapEnDiana.reismee.nl

Voorjaar Spanje 2022 periode 9

Voorjaar Spanje 2022 periode 9

Dit laatste schrijven hou ik kort. De laatste 2 weken heb ik last van mijn rechter arm gekregen. Het lijkt op RSI dat ik in het verleden ook eens gehad heb. Ik ontzie de arm zoveel mogelijk tot ik bij de dokter in NL terecht kan.

We zijn op 2 mei vertrokken uit Séringan in Zuid Frankrijk. Via een route langs de Rhône, de Provence, Jura, Vogezen en in België via de Ardennen naar Nederland terug gekeerd. We hebben vooral mooi weer gehad zo rond 25 gr. behalve in de Provence. We bezochten daar Malaucéne, stonden op een cp bij het dorp, om de oudste markt van de Provence te bezoeken. Dat is nog gelukt met mooi weer. Er werd erge regen en onweer voorspeld, nou dat begon ‘s avonds en de andere dag ging het maar door. We zijn vertrokken en kwamen in een plaatsje aan in de Ardèche langs de Rhône, daar was het zonnig en 24 gr. Vandaar zijn we verder getrokken langs slaperige Franse dorpjes waar we 1 of 2 nachten bleven staan. We hebben veel gewandeld en gefietst. De gebieden Isere, Ain en Haute Saone zijn schitterend om door te trekken, vooral de uitzichten op de Franse en Zwitserse Alpen. Op Natuur camping Terre Ferme in Condal zijn we een aantal dagen gebleven. De Nederlandse eigenaren hielden op de boerderij allerlei dieren die er vrij rond liepen, erg leuk. We hebben ook nog eens Dôle bezocht de mooie oude stad waar de scheikundige Louis Pasteur, ontdekker van het vaccin tegen hondsdolheid, geboren is. We zijn naar de Belgische Ardennen gereden voor een overnachting in Herbeumont. De nieuwe Ccp, E 12,- met vz + el. van Camping-Carp Park, de Franse organisatie waar we lid van zijn, was de moeite waard. Leuk gelegen aan een bos en het dorp op 450m met horeca en supermarkt. Daarna zijn we via Oosterhout, voor een bezoek aan vrienden, op 15 mei terug naar Spijkenisse gereden. We hebben nog afspraken met de satelliet schotel dealer en op 25 mei krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. De verhuis spullen die opgeslagen staan worden dan gebracht en gaat het harde werken voor ons beginnen om het huis z.s.m. op orde te brengen. We hebben iedere dag wel het nieuws over de oorlog in de Oekraïne in de gaten gehouden. In Spanje en Portugal waren er diverse demonstraties te zien, in Frankrijk minder. We vonden de prijzen in Spanje en Portugal vergeleken met NL goedkoop. In Frankrijk een stuk duurder. We zijn weggegaan met een diesel prijs van een liter E 1.58, in Spanje en Portugal werd dat steeds duurder van E 1.72, 1,86 en zelf 2.02. We hebben in Luxenburg vol getankt voor E 1.76. In NL was het schrikken we zagen voor 1 liter al een prijs van E 2.35. Afijn de camper gaat voorlopig op stal.

Geniet nog van de bijgevoegde foto’s en ik wil iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om ons web te lezen.

Jule

Zo, gelukkig weer veilig thuis na weer een mooie reis. Even uitrusten en dan komt het project, nieuwe woning. Mooi project geworden. Zullen jullie best met veel plezier wonen. Je zal me nog wel eens langs zien huppelen op weg naar Mar haar werk op de Marrewijklaan. Gr van ons. ??????

Andrea

Weer een mooie reis achter de rug. Leuk om te lezen. Fijn dat jullie weer terug zijn in Nederland en binnenkort jullie de sleutel van het nieuwe huis krijgen. ??

Gerrie en Wim vd Linde

Mooie reis gehad, nu weer veilig thuis.
Voorzichtig met je arm?
Veel succes met jullie nieuwe woning ?
Groetjes Wim en Gerrie ❣️

Astrid

Nou ik lees het nu pas en inmiddels heb ik jullie weer gezien en bij gekletst. Straks nog even het huis inrichten en dan kunnen jullie dat huis weer als jullie Thuis maken. xxxx

Janneke

Wat een leuke, mooie verhalen, heb nog niet alles gelezen, kan niet wachten op nieuwe verhalen, alvast een hele goede en fijne reis

Petra en Cor Koring

Wat leuk om te lezen. Wij zijn benieuwd naar jullie nieuwe verhalen. Goede reis Petra en Cor buren van nr 22

Rein en Annette

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Veel herkenning voor ons omdat we deze omgeving goed kennen. We hebben namelijk diverse keren in Kilada met onze boot op de wal gestaan. We krijgen nu toch wel een beetje heimwee..... Heel veel plezier in dit fantastische land!