JaapEnDiana.reismee.nl

Najaar 2022 Italie en Griekenland periode 1

Periode 1

Na alle verhuis perikelen, dokters en ziekenhuis bezoeken etc waren we er weer aan toe om te gaan reizen. Dus de camper van stal gehaald voor de Apk (goedgekeurd) en naar een bedrijf in Bleiswijk gebracht voor gas controle en ijskast na kijken. Hier een nieuwe thermostaat ingezet.

We plannen een reis naar Griekeland, maar dat is niet geheel zeker. We hebben op internet gekeken naar diverse maatschappen voor de oversteek van af Ancona naar Griekeland en konden geen goede prijs indicatie krijgen. Een 4 tal jaar geleden betaalden we met de camper E 220,- voor een enkele reis naar Igomenitsa, naar Patras was het duurder. Nu gaan we eerst kijken in Ancona wat er mogelijk is. Als het te duur is geworden hebben we nog een plan B.

Op zaterdag 27 augustus vertrokken naar België. We kwamen in de Ardennen gebied Semois in Herbeumont terecht. Een CP (camperplaats) van een Franse organisatie waar we lid van zijn gps coördinaten 49.777161, 5.237055 met voorzieningen (vz) lozen, watertappen, electrisch, wifi E 12,-. Rustig gelegen in een bos op 450m van het kleine dorpje. Vlakbij een bakker en we zijn gaan wandelen nar het centrum zagen wat horeca, supermarkt en toerist info. Op een terras wat gedronken. Op 700 meter is er een ruïne van het Kasteel van de Graven van Herbeumont, het was te warm, 27 gr om daar nog naar toe te wandelen.

Zondag 28 augustus via Luxemburg, diesel getankt voor E 1.90 pl. naar Frankrijk. De gps coördinaten had ik verkeerd ingebracht dus we hebben een omweg via Duitsland gemaakt om er te komen. Wel een mooie trip door heuvels en bossen. We kwamen in Vogelgrun een Cp gelegen op een eiland in de Rhône op de grens Frankrijk-Duitsland 48.01997, 7.580875 met vz en wifi. Een wandeling naar het immense sluizencomplex. Aan één kant de sluis in het kanaal de Alsace en aan de andere kant van het eiland de sluis in de Rijn. Wederom 27gr. Op de Cp erg rustig met een 12 tal campers.

Maandag 29 augustus naar Zwitserland. Het was de bedoeling via Frankrijk voor wat boodschappen maar TomTom stuurde ons via Duitsland (dichterbij). Onderweg in Zwitserland aardig druk met verkeer en wegwerkzaamheden.

Voordat het te erg werd gingen we van de weg af om te overnachten op een Cp in Gurtnellen, 46.73083, 8.62528, met vz, wifi en wc’s. E 15,- + E 5 voor el. De cp prachtig gelegen tussen de bergen en naast een berg rivier de Reuss. Vlakbij een bakker, op 15 minuten lopen hotels waar je wat kunt drinken en langs een wandelpad langs de rivier de Cp kunt zien liggen. Nog gepraat met Nederlands buren. Zij hadden een camper gehuurd en deden een rondje Duitsland, Italië en Frankrijk. Alhoewel wat wind werd het toch weer 25 gr.

Dinsdag 30 augustus. Vroeg opgestaan voor de Gotthard tunnel. Er waren onderweg veel werkzaamheden en om file te rijden vinden we niet leuk. Afijn we waren zo wat alleen toen we rond 8 uur de tunnel in reden. Bij de Italiaanse grens langzaam rijdend verkeer, we hadden verder geen oponthoud. Het stukje Zwitserland waar we door gereden waren was mooi om te zien. Bij binnenkomst Italië was het weer bewolkt en zon. Het werd echter steeds warmer en benauwd. We kwamen aan net onder Milaan in een klein plaatsje met de mooie naam San Colombano al Lambro. Uit de app. Park4Night een P bij een begraafplaats 45.182999, 9.49974 gratis geen vz. Op de begraafplaats schone wc’s en diverse watertappunten. Wij hebben een rondje gelopen en aanschouwden marmeren graven met soms prachtige beelden. Verder was er in het plaatsje niet veel te zien, ik zag een soort buurt super. Wij hebben de middag gerelaxt want met 34 gr doe je niet veel. Nu het zo warm was hebben we de bezoeken aan Lucca en Florence laten schieten te warm om daar in de middag rond te gaan lopen. We doen dat een andere keer. We lazen in de app. dat het beter is om de P voor 8 uur te verlaten daar er dan veel mensen de graven kwamen bezoeken. Wij zijn avonds naar de grote parkeerplaats t.o. de begraafplaats gegaan om daar te slapen.

Woensdag 31 augustus. Wat was het afgelopen nacht warm, af en toe zagen we het weerlichten. Nog steeds broeierig toen we vertrokken. We hebben v.n. tolweg gereden en gingen naar een Cp met vz in Imola uit de app Camperstop, echter bij aankomst was deze opgeheven. Vlakbij een Lidl dus de voorraad aangevuld. We zagen bij een woonwijk een P met een 8 tal campers en zijn daarbij gaan staan 44.351213, 11.692877 alleen een vuilnisbak bij het parkje.Wederom vandaag 31 gr met kans op onweer.

Donderdag 01 september. Afgelopen nacht erg onweer en veel regen. Vroeg vertrokken naar Ancona om een ticket voor de overtocht naar Griekenland te verkrijgen. De weg ernaar toe met bewolking en regen. Voordat we vertrokken nog ff het toilet in een rioolput gedumpt. Water e.d. hebben we nog genoeg. Bij aankomst op de terminal eerst naar de Anek Lines, deze hebben camping aan boord. Dit wil zeggen dat je naar een open dek gaat waar je de hele reis in je camper mag doorbrengen. Er was nog 1 plaats beschikbaar naar Patras. We betaalden E 500,- voor een enkele reis. Duurder dan een aantal jaar geleden. Er zijn aan boord wel een douche en elektriciteit aansluitingen. Je kunt ook naar het restaurant. We vertrekken om 16.30uur en komen 02 september rond 22.00uur aan in Patras en gaan dan en rondje Peloponnesos doen. We hebben vanaf huis 1500 km gereden in dag tochten van rond 240 km. Volgende verslagen v.a. Griekenland.

ally romeijn

Leuk om jullie weer te volgen. En een goede overvaart en hopelijk wat minder warm !

Janneke en George

Heerlijk om te lezen, wat een avontuur , goede overtocht en blijven genieten, zo kunnen wij van jullie verhalen genieten.

Arie en Ans

Zo wat een belevenis,hopelijk niet meer zo warm…genieten maar in Griekenland..verder een goede reis toegewenst van ons.

jantje

Mooi verslag en fijne trip kanjers

John en An van Opzeeland

Hoi jongens, leuk weer wat te lezen? Dit is iets wat wij in het voorjaar willen doen als er niets tussen komt. Fijn ook die tips, kunnen we goed gebruiken ?

Petra en Cor

Het gaat voorspoedig lees ik! Goede vaart…op maar Griekenland. Groetjes

Cees en rosa Weber

Wat leuk om jullie zo te volgen, jammer dat het zo heet was. Op naar Patras, goeie vaart !

Gerda en Fred

Toch gelukt, een hele fijne tijd in het mooie Griekenland. We blijven graag op de hoogte van jullie camper verhalen.

Astrid

Mooi nog 1 plekje speciaal voor jullie op de boot. En wat een verschil van prijs nu is alles duur dus kan je dat van de overvaart ook verwachten. Maar fijn dat jullie mee konden. Nog veel plezier en mooie tocht xxxxxx

Andrea

Veel plezier in Griekenland en een fijne en mooie reis toegewenst! ??

Leendert

Hoihoi, leuk en volledig opgeschreven en goeie tips voor de beginnende camperaars zoals wij. Terugkeren in het land, dat jullie zo goed kennen en lief hebben is natuurlijk een prachtige beleving met ontmoetingen van bekenden en met talloze mooie herinneringen. Fijne reis, geniet ervan en tot de volgende!

Gerrie en Wim vd Linde

Ondertussen in het mooie Peleponnes aangekomen!!
Veel plezier en weer mooie verhalen sturen
Diana.. van harte gefeliciteerd met je verjaardag ?
Liefs Wim en Gerrie