JaapEnDiana.reismee.nl

Najaar 2022 Italië en Griekenland periode 3

Periode 3

Donderdag/Vrijdag 8-9 september. Naar een gratis plek aan het strand in Kalo Nero 37.29763, 21.69508. Vuilnisbak en waterslang bij het kerkhof. Verder een aantal restaurantjes en bij de ligbedden een douche. Het was er niet druk we stonden er met Fransen, Italianen en Duitsers. Fijn 2 dagen blijven staan met mooi uitzicht over de zee. Het werd 34 gr.

Zaterdag 10 september. Tweetal stops voordat we in Pylos terecht kwamen. Eerste stop voor de koffie bij het natuurlijk zwembad in zee in Ayia Kyriaki (37.118246,21.575005) je mag daar ook overnachten. Daarna een stukje de bergen in om naar de Kalámitis waterval te gaan. Nou we zijn er niet gekomen, ws verkeerde weg genomen, want de weg werd erg smal en slecht. Met de camper geen doen dus zijn we omgekeerd en naar het strand in Voidokilla gereden, hebben daar gezwommen en verder de middag door gebracht. Avonds naar Pylos naar de haven pier 36.91633, 21.69524 waar je mag overnachten. Geen vz alleen een vuilnisbak en bij het linkse restaurant bij het binnenrijden op de pier is er een zwemtrap en is er een douche. We stonden er met 4 campers. We zijn in het gezellig stadje op het plein gaan eten. Het was erg warm rond 35gr.

Zondag 11 september, mijn verjaardag. We wilden eerst nog blijven maar het was zo warm dat we vroeg opgestaan zijn om de restanten van het kasteel van Pylos, genaamd Niokastro, te gaan bekijken en verder te rijden. Entree senior E 3,- p.p. Het kasteel werd gebouwd in 1573 nabij de ingang van de haven en gebouwd tijdens de Turkse bezetting. Deze wilde de westelijke kust van de Peloponnesos beheersen. Het Kasteel was een belangrijke strijdinzet voor verschillende eerzuchtige veroveraars (Venetianen, Turken en Russen). Het bij behorende museum is mooi voorzien van vondsten. Ik vond het kleine beeldje van Artemis erg mooi. Vanaf het Kasteel heb je een mooi uitzicht over de het meer van Navarino en de haven. Het meer werd op 20 oktober 1827 onderdeel van de Onafhankelijkheidsoorlog tussen een Frans-Engels-Russische vloot en de Turkse-Egyptische vloot de Slag van Navarino plaats, die zorgde voor het einde van de Turkse overheersing.

We zijn na wat gedronken te hebben naar Methoni gereden. We hebben onder het immense kasteel met zijn achthoekige toren de Bourtzi, koffie gedronken. Het was te warm, 35 gr. om daar rond te gaan lopen. Via Agios Andreos waar we gegeten hebben bij een voormalige camping, kwamen we aan in Petalidi. Gestaan a.h. strand, met nog een NL camper, voorbij het haventje 36.958602, 21.934912. Er is een Taverne, met vuilnisbak en achter het sportveld een wit kleedhokje met douche. Bij het haventje aan de kade muur zijn waterkranen.

Op maandag/dinsdag 12-13 september zijn we naar Camping Fare gegaan in Kalamata, 37.02199, 22.144018. Eenvoudige camping t.o. het strand met alle vz en wasmachine E 1,-. Voor de camping betaalden we camper E 6,-, p.p. E 6,- en el. E 2,-. Bij het restaurant lekker gegeten tegen redelijke prijs. Verder 2 wasmachines gedraaid, de camper goed schoongemaakt. Het personeel was erg aardig. Met Hollanders praatjes gemaakt. Over de promenade gewandeld. Het werd 32 gr.

Het is al aardig uitgekomen om vooral op mooie camperplekken te gaan staan en af en toe iets ‘cultureels’ te doen. Het belangrijkste is de watervoorziening (tank vullen, waterflessen kopen voor de koffie en thee) in de camper, het toilet legen (wij hebben 2 wc’s, 1 reserve) doen we waar het uitkomt op een Cp, wc, of rioolput onderweg. Dat het zo warm in Griekenland is hadden we niet verwacht.

Volgende keer weer meer.

Gerrie en Wim vd Linde

Fijn om nog lekker warm weer te hebben…
Mooie plaatsen en bekende namen als Pylos .
Geniet van de Peleponesos.
Groetjes Wim en Gerrie

Geert en Ine

Komen jullie nog naar Kreta? Je kunt hier met de camper op ponton A staan.
We hebben een auto om tochtjes te maken zonder camper.
We horen het wel tel: 0030 6998135488

Jule

Hoi hoi, jullie hebben het super naar je zin zo te horen en te zien. Wij zijn ook 3 weken met de camper naar Zuid Frankrijk geweest naar Barqares. Hebben het ook heerlijk gehad. Nog lekker genieten daar hoor, ook al is het er erg warm. Beter als de kou hier. Gr .Jule en Marga. ???☀️☀️☀️☀️☀️

Janneke

Mooi verhaal, blijf ontdekken en schrijven, we genieten ervan

RIA

Wij hebben geen 35 gr. meer hoor,maar lekker lang daar blijven.nog ‘n fijne tijd.Gr.Huub en RIA

Astrid

Nu ik hoop dat de hitte inmiddels minder is geworden. Te warm is ook niet echt fijn. Ik ben al weer een klein weekje thuis en hier is er regen. Gisteren de woonkamer weer als woonkamer gemaakt met de hangstoel. Tv ook weer opgehangen en is weer knus en gezellig. Koud in huis is het gelukkig nog niet dus hoef de c v ook nog niet aan te doen. We krijgen nog wel mooi weer volgens de weer berichten. Nu pas weer goed op elkaar. Liefs van mij