JaapEnDiana.reismee.nl

Najaar 2022 Italië en Griekenland periode 6

Periode 6

Woensdag/vrijdag 28-30 september. Naar een mooi strand gereden door een vlak landschap met veel landbouw. We reden door een vissersplaatsje Vivari aan het einde van de Tolo baai. Wij gingen over een bochtige weg naar Deprano Kondili Beach gedoog, 37.529427, 22.936829, wij zijn naast de gesloten surfplanken verhuur gaan staan met 2 Duitse campers. Bij de verhuur een douche en waterkraan, er stonden vuilnisbakken en Dixies. Er was 1 strandbar open waar je wat kon drinken en eten, evt. afhalen. Er waren aan weerskanten van het strand campers gaan staan. Wij hebben gezwommen, gewandeld en konden helaas niet bij het kerkje op de punt van de baai komen. Aan het einde van het strand kwam een dag(tripper) boot met gasten die heerlijk gingen zwemmen. Iedere dag kwam er een groente en fruit boer langs. Het werd iedere dag 30gr.

Zaterdag/zondag 1-2 oktober. Naar een prachtig verlaten strand Salandini ook wel Costa Bianca genoemd, gedoog 37.44748, 23.12474. Zonder vz alleen een vuilnisbak bij het kerkje. Omdat er nix was kregen wij wel zo iets van het Zwitsers leven gevoel. Achter het strand stond een geheel verlaten vakantie complex, type Oostblok, met een Kolonels hotel en vakantie huisjes. Dit was gebouwd van 1967-1974 onder de dictatuur van Papadopoulos. Het staat er nu als een soort monument. Er kwam op zaterdag een bakker langs. Er kwamen diverse campers aan die tussen de bomen gingen staan. Wij hebben gewandeld en gezwommen bij wederom 30gr.

Maandag 3 oktober. Eerst naar de Lidl bij Kilada om de voorraad aan te vullen , daarna naar het leuke stadje. Echter de P4N plek beviel ons niet. Bij de haven water getankt en koffie gedronken. Door gereden naar Ermioni. Wij kwamen langs een China Shop (soort bazaar met goedkope spullen) waar we wat inkopen deden o.a. schoenen, batterijen, zwembroek, reukolie etc. Bij de haven in Ermioni 5 gratis camperplekken 37.387601, 23.247272 geen vz alleen vuilnisbak. Langs de haven terrasjes waar we gegeten hebben. Het werd 28gr.

Dinsdag 4 oktober. Door een mooi berggebied met veel haarspeldbochten en mooie vergezichten op o.a. het eiland Hydra naar Galatas. We hebben op een gratis P gestaan 37.495196, 23.455414 geen vz wel een vuilnisbak. In de buurt een supermarkt en restaurantjes. Wij zijn met het pontje, á E 1,30 p.p., achter het voetbalveld (50m van de P) opstappen, naar het eilandje Poros gegaan. Poros telt +/- 4000 inw. en behoort tot 1 van de Saronische eilanden. Men leeft er v.n. van het toerisme. Wij hebben zowel in Poros als in Galatas met onze zeilboot gelegen dus onbekend was het niet voor ons. Ons viel wel op dat het nog erg druk met zeilboten en flottieljes was. De kades lagen vol en veel boten op ankerplekken. We hebben leuk gewinkeld en gewandeld. Het werd 26gr.

Woensdag/donderdag 5-6 oktober. Naar Palaia Epidavros. De mooie plek van P4N is thans verboden voor campers te zien middels een verbodsbord. Bij controle door de politie kon je een bekeuring krijgen van E 300,- als je er wel stond. Wij zijn naast het strand gestopt bij de douche en watertap om daar even gebruik van te maken. En hebben verder bij het bord, voor een bezoek aan het oude theatertje, geparkeerd. We liepen een 5 minuten door olijf- en sinaasappelboomgaarden en kwamen bij het theatertje dat daar al 2000 jaar ligt. Het is klein en oud en ligt mooi in de omgeving hier. Er naast liggen nog restanten van een Romeins badhuis. Het geheel is jammer genoeg door een hek afgebakend. Men is er nog steeds bezig om opgravingen te doen. Na de koffie in het gezellige plaatsje door gereden naar Korfos. We reden prachtig hoog boven de zee met zicht op de Saronische Golf en o.a. het eiland Aegina. In 2005 liep ik daar tijdens een zeiltocht rugletsel op. Vrienden Jaques en Ally Romeijn waren er toen bij en ontfermden zich toen over de (huur)boot.

Onderweg zagen we een viskwekerij. Je hebt deze gekregen door overbevissing in de zeeën. In 2009 werd er door Google Earth voor de kusten van Griekenland en Turkije meer dan 15.000 viskwekerijen geteld. In Korfos zijn we naar een gratis P 37.763483, 23.132937 naast het strand gegaan. Geen vz wel een vuilnis bak. We stonden er met een Pool, Duitser en later 2 Nl’rs. Naast de P een restaurant en op 100 meter een supermarkt. Wij zijn naar het centrum gewandeld met leuke horeca, 2 mini markets en 2 bakkers. We hebben er 2 dagen gestaan en merkten dat het iedere dag een paar graden kouder wordt. Het werd 25 gr. Volgende keer weer meer nieuws

Gerrie en Wim vd Linde

Wat een heerlijke temperatuur… water ook nog lekker om te zwemmen.
Klinkt bekend,Pilos ,Hydra en de Saonische Golf.
Geniet van jullie reis en veel plezier.
Groetjes ?

jantje

mooi verslag weer zus en zwager

Janneke en Geirge

Wat leuk allemaal, we reizen met jullie mee….

Astrid

Nou nog heerlijk weer en lekker zwemmen in de zee is ook niet verkeerd. Nog een veilige reis terug naar huis xxxx

Jule

Zo weer een hoop gezien en meegemaakt. Super hoor. Voorlopig nog een stuk warmer dan hier. Fijne voortzetting nog en genieten. Gr Jule en Marga. ????

Gerda en Fred

Wat een heerlijke temperatuur, wij net de cv aangedaan.

Petra

Leuk om jullie zo te volgen.

Groetjes Petra en Cor