JaapEnDiana.reismee.nl

Spanje lente 2023 periode 7

Periode 7

Maandag/dinsdag 13-14 maart. Bij Hidalgo in Alcala konden ze ons niet helpen om de kastjes te repareren, ze hadden het te druk. We hebben de scharnieren gekocht en zijn naar Sevilla gereden. We zijn gaan staan (bij een loods) op Parking Caravane, 37.41050, -5.94072 E 20,-, met vz en douche/wc. T.o. de cp een winkelcentrum met o.a. Carrefour, Mac Donald en kleine winkeltjes. De cp lag net buiten Sevilla met voor de deur bus 28 die je naar het eindpunt Prado bracht op 10 minuten lopen van het centrum. We hebben genoten van deze fleurige en mooie stad met zijn prachtige historische gebouwen.

We wandelde eerst langs het neoklassieke gebouw de Tabaks fabriek, gebouwd in 1728-1771 in opdracht van de koninklijke familie. Sinds 1949 zijn de fabriek hallen onderdeel van de Universiteit van Sevilla. Verder gelopen naar de Kathedraal van Sevilla. Deze is gebouwd, op vh een moskee, in gotische stijl tussen 1402 en 1506. Van binnen diverse kapellen en een uitzonderlijk rijke inventaris (kunstwerken). Het heeft vijf en zeventig glasschilderingen, 15e tot 20e eeuw en het koor in het midden is afgesloten met een hekwerk uit 1519. De 2 enorme orgels zijn uit de 18e eeuw. Wij hebben onze ogen uitgekeken naar zoveel pracht en praal. We hebben de foto´s een nummer gegeven.

Verder gelopen naar het park Maria Louisa naar het in 1929 onderdeel van de Spaanse wereld tentoonstelling, het Plaza de Espana. Een prachtige gebouw met op de wand 50 schilderingen. Er was een groepje muzikanten en flamenco dansers die veel bekijks hadden.

Op dinsdag naar de Torre del Oro, 13e eeuw, gelegen aan de Guadalquivir rivier. De naam Gouden toren dateert uit de bloeitijd van Andalusië toen de schepen uit de Amerikaanse koloniën binnen stroomde. Verder diende de toren als gevangenis, kapel, opslagplaats en thans het maritiem museum.

Langs de rivier gewandeld kwamen we bij de Plaza de Toros. De ovale stierenvechters arena, gebouwd in de 18e eeuw, biedt plaats aan 13.000 toeschouwers. Binnen kun het stierenvechters museum bekijken met o.a. kleding die de Torero’s droegen. Buiten stonden standbeelden van Torero Manolo Vázques en van Maria de Las Mercedes van Bourbon de moeder van Juan Carlos. Beide dagen 30 gr. best warm in een stad te lopen.

Woensdag 15 maart. Eerst naar Dos Hermanos om bij Cumer Caravan de nieuwe waterpomp op te halen. We hebben koffie gedronken en bij de Mercadona boodschappen gehaald. Daarna door het mooie Andalusië gereden naar een gratis Cp in La Puebla de Cazalla, 37.22469, -5.30457. Alle vz + el. +douche-wc waren gratis maar geen campergedrag dus met 30gr. mocht je stoel niet naar buiten en je luifel niet uit. Afijn Jaap gelijk gaan klussen en naast de cp een park met cafetaria waar je wat kon drinken.

Donderdag/zondag 16-19 maart. Met heel veel wind verder gereden. Niet leuk om te rijden. We gingen door de Siera Yeguas en over de Col Ana, door een schitterend gebied met meren en een stuwdam. Ergens zagen we ook nog een afslag naar een wandelgebied Caminito del Rey (koningspad) deze keer dit niet gedaan i.v.m. de wind. We zijn onderweg gestopt bij het plaatsje Ardeles om te lunchen. Verder richting Malaga. We reden door naar Malaga Beach naar camping La Cala del Moral, 36.71308, -4.33918 E 18,-, gelegen aan het strand met alle vz, douche, wc, kleine winkel en betaald wasmachine en wifi. Bij het winkeltje zag ik dat je kip/patat, piza en kleine snacks kon eten. Van de camping liep je zo het strand op. Helaas ook veel wind en alle dagen 22 gr. We zijn wel iedere dag naar het dorpje gelopen voor koffie, winkeltjes o.a. Chinese Bazaar. Je kon daar ook de bus naar Malaga nemen. We hebben de camper schoongemaakt, gewassen en verder gerelaxt.

Maandag 20 maart. Naar Tabernas voor een overnachting bij een Restaurant in USA stijl gelegen in de dessert van Tabernas 37.07264, -2.35898 E 5,-. De cp die achter het restaurant ligt is nog in opbouw. Je kon wel water krijgen en bij een put lozen. In de omgeving veel western dorpen waar geregeld films worden gemaakt. In het weekeind speelt er een bandje in het restaurant en je kunt er tegen redelijke prijs goed eten oa spare ribs/kipspies/gamba’s, drankjes goedkoop glas wijn E 1.75 volgens een review. Van een medewerker (Belg) vernomen dat men de vergunning rond heeft gekregen en men volgende week begint aan de douchen en elektriciteit. De verwachting is dat men all-in E 15,- dan gaat betalen. De omgeving hier is qua natuur prachtig. Je rijdt door het Natuur Park Sierra Alhamilla en de Deserto de Tabernas. Het werd 24 gr

Wim en Gerrie

Geweldig… mooi weer in Sevilla te zijn.
Mooie ervaringen in Spanje.
Goede reis,.Succes met knutselen Jaap.
Groetjes Wim en Gerrie

Diana Verhoeven

Hallo lezers ik heb weer geschreven omdat ik weer gratis wifi kan gebruiken. Dit is handiger dan via telefoon. Groetjes

Astrid

Jammer van de wind maar nog wel een heerlijke tempratuur. Geniet lekker heerlijk van al het moois om jullie heen. Miss worden jullie nog wel ontdekt in het film stadje ;-) dikke kus van mij

Andrea

Wat een leuk verhaal weer. Ook voor ons kwamen er herinneringen van vorig jaar naar boven. We zijn toen ook in Terbernas in hetzelfde USA restaurant geweest. Was er heel bijzonder en super aardige mensen. Komende tijd veel plezier bij Dirk en de reis terug richting Nederland. ??

Marco

Heerlijk om even terug te zijn in Sevilla via jullie reisverslag. Het is al heel wat warmer dan toen wij er waren in jan/feb j.l.. Toen spraken de Spanjaarden over de uitzonderlijke kou en op tv werden adviezen gegeven over hoe het warm te houden in huis of op straat. Buiten hebben wij er geen last van gehad, maar tot medio feb wel de kachel in de camper aan gehad. Nu al weer hittegolven..... De stuwmeren komen zo nooit meer vol daar. Desondanks: geniet lekker samen! Mvrgr, Marco