JaapEnDiana.reismee.nl

Spanje lente 2023 periode 8

Periode 8

Dinsdag 21 maart. Nadat we de Route 66 verlaten hadden reden we door een prachtig gebied naar Santorema. Onderweg de camper bij een benzine station kunnen wassen. De cp was moeilijk te vinden en lag in het gebergte. Je kunt beter Google maps gebruiken dan de TomTom om er te komen. Cp la Carmela is van een Nederlandse eigenaar, 38.09306, -1.07690, E. 12 + el. E 4,- en heeft alle vz, douche+wc, wasmachine E 5,- en gratis wifi. Er is een kleine winkel met lokale producten. Je kunt er door de heuvels fietsen en wandelen. Er zitten vogels om te spotten. Elke dag kun je bij de straatbakker brood en snoep kopen en op vrijdag vis. Wij hebben er leuk gestaan met 27 gr.

Woensdag 22 t/m dinsdag 28 maart. We hebben op de cp in Finestrat 5 km vanaf Benidorm gestaan. De cp hete Cala Finestrat nu Sunbeach 38.533598, -0.173651, E 12,- + el. E 4,-, alle vz , douche + wc, wasm E 4, droger E 3,-. Er waren ook waslijnen achter de wc. De cp hadden nieuwe eigenaren t.w. een Roemeens gezin met 2 jongelui die om de beurt dienst deden bij de receptie. Wij hebben alle dagen daar heerlijk gestaan. Gewandeld, gefietst, naar vlakbij gelegen shopping centrums en grote Chinese bazaar. Benidorm was met de fiets 4,5 km over een mooi fietspad, je kon ook met de bus. Op de cp gezellig met onze buren, Cees en Corrie van der Stelt, opgetrokken en geborreld. Zij hebben hun camper daar staan, zodra deze weer up to date is gaan ze de zomer in Holland doorbrengen voor familiebezoek. Over weer wat wetens waardigheden uitgewisseld over de schotelontvanger en de ijskast. Afijn onze 12Volt doet het nog steeds niet. Het bedrijf dat er naar is wezen kijken constateerde dat er achter de ijskast een blok met 12V aansluitingen verbrand is. Afijn bestellen is geen optie duurt 2 maanden dus in NL maar vernieuwen. Gelukkig doet de ijskast het op gas en 220v het prima. We zijn met Cees en Corrie, die trouwens al 32 jaar in Spanje wonen o.a. in Finestraat, naar Albir gereden en hebben daar bij een Roemeen een heerlijk 3 gangen menu gegeten. Waarom daar, ze hadden daar een heerlijke lamsbout. Gelijk aan de overkant naar een grote Lidl geweest.

Naast ons stonden ook 2 Engelse (mannen) waar we ook leuk contact mee hadden. Toen erop de cp een klein terrasje met barretje werd geopend werden we uitgenodigd voor een drankje. Wij hadden hun luifel gered die uitstond met een grote windvlaag en haast de lucht in vloog. We hebben alle dagen 27 á 28 gr gehad.

Woensdag/donderdag 29-30 maart. Vanmorgen naar Castellon de la Plana gereden. We wilden naar de cp naast Shopping Centrum Salera waar we verleden jaar gestaan hebben, echter deze bestaat helaas niet meer. Verder gereden naar de gratis cp in Grao de Castellon, 39.97981, 0.02282, met vz en wc. Er waren van de 47 plaatsen nog 2 vrij dus geluk want het is hier geliefd. Het ligt t.o. het mooie strand en naast de haven. Naar de Mercadona is het een kleine 20 minuten lopen. Verderop langs de duinen, een mooie wandeling van 20 minuten, is er een restaurant waar je heerlijk kunt eten. Een 3 gangen menu met wijn o.i.d. E 14.50. Je mag op de cp 48 uur staan wordt gecontroleerd door een gemeente ambtenaar die je kenteken op komt schrijven. We hebben ook een wandeling naar de haven gemaakt en daar ergens koffie gedronken. De mooie vuurtoren was actief van 1917 tot 1971 en was te zien op 17 nautische mijlen. Hij was 8 meter boven de zeespiegel. Naast de vuurtoren het mooie Casino. Het is inmiddels wel wat afgekoeld zo 22 gr. vinden wij niet erg. We gaan op weg naar Broer Dirk in Oropesa, daarover volgende keer meer

Piepjes

We genieten weer mee met jullie verhalen

Jule

Hallo wereld reizigers. Het gaat nog steeds geweldig goe met jullie reis. Leuk als je ook regelmatig mensen tegen komt die je kent. Temperatuur is ook lekker. Jammer van de 22 v van de koelkast. Maar je ziet, jullie zijn niet voor 1 gat te vangen. Veel plezier weer de komende tijd en doe voorzichtig. Weer wordt hier ook wat beter. Gr Jule En Marga. ????️☀️☀️☀️☀️???

Astrid

Toch weer wat te vertellen ondanks dat jullie er al vaker geweest zijn. Geniet nog lekker xxxxxx van mij

Wim en Gerrie

Wat leuk om veel mensen te ontmoette en kennis te maken met alle nationaliteiten.
Heerlijk weer en veel fietsen en wandelen .
Gezond bezig?
Groetjes Wim en Gerrie

CES en Rosa Weber

Wat een heerlijke tijd hebben jullie en prachtige verhalen ?